استانبول

نرخ بلیت پرواز مشهد به استانبول به یک میلیارد ریال رسید

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: نبود بازار رقابت، نرخ بلیت کلاس پروازی فرست (کلاس درجه یک) مشهد به استانبول را به یک میلیارد ریال رسانده است.

مجید فرقانی  افزود: تعیین نرخ کلاس پروازی درجه یک به صورت بین‌المللی تعیین می‌شود اما در این مورد به دلیل ارائه این سرویس منحصرگونه برای مسیر پروازی مشهد به استانبول شاهد قیمت گذاری بالاتری هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بلیت کلاس پروازی معمولی در این مسیر از ۲۲۰ میلیون تا ۴۵۰ میلیون ریال هم عرضه می‌شود.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: هم اکنون به خاطر یکه‌ تازی شرکت هواپیمایی قطر در مسیر مشهد به استانبول نرخ بلیت این مسیر به یک میلیارد ریال نیز رسیده است.

وی افزود: علت این وضعیت عدم ارائه سرویس از سوی شرکت خارجی ترکیش ایر و توقف جابه‌جایی مسافر توسط شرکت‌های داخلی در مسیرهای خارجی به دلیل جلوگیری از خروج ارز است و نبود بازار رقابتی، یکه تازی شرکت هواپیمایی قطر و نرخ‌گذاری از سوی آنها را رقم زده است.

فرقانی ادامه داد: این شرکت با این توجیه که با نصف ظرفیت اقدام به ارائه خدمات می‌کند اقدام به افزایش قیمت بلیت نموده در حالی که سود بسیار برای این شرکت قطعی است.

وی در خصوص نحوه نظارت و کنترل بر وضعیت موجود نیز گفت: هیچ مرجعی نمی‌تواند جلو این وضعیت را بگیرد و علت آن خارجی بودن شرکت هواپیمایی قطر و عدم فعالیت سایر شرکتهای داخلی و خارجی در این مسیر است.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی افزود: در صورت عادی سازی فعالیت‌ها و افزایش شرکت‌های هواپیمایی ارائه دهنده خط پروازی در مسیر مشهد – استانبول شاهد کاهش قیمت کلاس پروازی درجه یک در این مسیر خواهیم بود.

هم اکنون بیش از ۴۰۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان خراسان رضوی دارای مجوز فعالیت هستند.

تا قبل از شیوع بیماری کویید ۱۹ تعداد ۱۴ مسیر پروازی خارجی از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برقرار بود که این تعداد هم اکنون به هفت مسیر کاهش یافته است. در حالت عادی و قبل از این بیماری روزانه ۴۰ هزار مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا می‌شدند و بطور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز در آن انجام می‌شد که در شرایط اوج مسافر به ۲۵۰ پرواز در روز نیز می‌رسید.

منبع:ایرنا

مرتبط:

“ایاصوفیه”؛ یادگار باشکوه تاریخ برای استانبول

چگونه از فرودگاه آتاتورک استانبول به هتل خود برسید؟

ادامه بدقولی ترکیه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *