توچال

توچال _فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری استان تهران است

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: منطقه کوهستانی توچال در شمال پایتخت با ظرفیت‌های طبیعی بی‌نظیر و بکر در نزدیکی شهر شلوغ تهران، و امکانات ورزشی و تفریحی مناسب، فرصتی است تا مسئولان این حوزه، زمینه بهرمندی هر چه بیشتر شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی را بیش از پیش فراهم سازند.

سید مهدی ساداتی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از توچال بیان داشت: پتانسیل‌های طبیعی و تجهیزات مناسب این منطقه باعث جذب ورزشکاران و گردشگران بی‌شماری می‌شود که علاوه بر تقویت و ترویج نشاط و شادی جامعه موجبات رونق اقتصادی و رشد صنعت گردشگری را همراه دارند.
وی افزود: با توجه به اینکه شاخص توسعه شمیرانات نیز بر پایه گردشگری بنا شده است، تمام اهتمام خود را به کار می‌گیریم تا با حفظ و صیانت از طبیعت منطقه و به‌روزرسانی امکانات تفریحی ورزشی این قطب گردشگری مهم، منجر به جذب هر چه بیشتر گردشگران و افزایش رضایت مراجعه‌کنندگان شویم.
این مقام مسئول تاکید کرد: انتظار داریم مدیرعامل توچال، استفاده از تجهیزات داخلی با کیفیت را بر مشابه خارجی اولویت بدارد و با جدیت دقت لازم در بررسی استاندارد و ایمنی مجموعه را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، توچال بلندترین نقطه شهر تهران است که به بام تهران نیز شهرت دارد. معروف‌ترین قله این کوهستان با نام توچال با ارتفاع ۳ هزار و ۹۵۷ متر همواره پذیرای گردشگران و کوهنواردان بسیاری است. این منطقه گردشگری دارای امکاناتی نظیر تله‌کابینی با سه خط اصلی به ارتفاع ۷ هزار و ۵۰۰ متر که از طولانی‌ترین تله‌کابین‌های جهان محسوب می‌شود، پیست بین‌المللی اسکی و هتل است و یکی از قطب‌های گردشگری مهم استان تهران و شهرستان شمیرانات به شمار می‌آید.

شهرستان گردشگری شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی، شامل شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران)، بخش‌های لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

معرفی تله کابین توچال

سورتمه توچال ،مهیج ترین تفریح تهران

عبور از میان قهوه‌خانه‌ها تا توچال

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *