کویر مصر

کویر ظرفیتی عظیم برای توسعه گردشگری ابرکوه

رئیس اداره میراث فرهنگی ابرکوه با اعلام خبر شروع طرح تکمیل زیرساخت پارک طبیعت‌گردی موسوم به کمپ کویرنوردی آوای کویر ابرکوه، گفت: شاید روزی همگان کویر را به چشم یک منطقه محروم و محدود می‌نگریستند اما امروز کویر پتانسیل و ظرفیتی عظیم برای توسعه گردشگری است.

«حمید مشتاقیان»  از آغاز عملیات اجرایی طرح تکمیل زیرساخت کمپ کویرنوردی آوای کویر ابرکوه خبر داد و گفت: اگرچه در گذشته وجود کویر، در یک محدودیت و محرومیت تلقی می‌شد اما امروزه این‌گونه مناطق، پتانسیل و ظرفیتی عظیم برای توسعه گردشگری و کسب درآمد محسوب می‌شود.

وی با بیان این که طرح راه‌سازی پارک طبیعت‌گردی آوای کویر ابرکوه در مردادماه ۹۹‌ به صورت پیمانی آغاز شده است، ابراز کرد: کمپ کویرنوردی آوای کویر در شرق شهرستان ابرکوه واقع شده است که محل مناسبی برای جذب گردشگران خارجی و داخلی است.

مشتاقیان هدف از شروع طرح مذکور را توسعه صنعت گردشگری شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: گردشگری کویری به عنوان یکی از عامل‌های محرک توسعه اقتصادی، اجتماعی، اشتغال، درآمدزایی و نقش‌آفرینی در تولید ثروت محسوب می‌شود لذا تلاش داریم در حد توان به بخشی از این توسعه دست‌یافته و در این زمینه، کویر ابرکوه را به گردشگران معرفی کنیم.

وی با بیان این که فعالیت‌های مرتبط با گردشگری کویری تا حدودی در شهر نمونه گردشگری ابرکوه ناشناخته مانده است، ابراز کرد: باید در کنار تمهید زیرساخت‌های مورد نیاز، در زمینه معرفی این ظرفیت‌ها که با آب‌ و هوای کنونی و اقلیم این منطقه نیز سازگار است، گام برداریم.

این مسئول ادامه داد: تپه‌های شنی، دشت‌ها و جاده‌های کویری مکانی مستعد برای ورزش‌های هیجان‌انگیز مانند رالی، موتورسواری، اسکی روی شن، شترسواری و کویرنوردی است لذا اگر به این ظرفیت ویژه ابرکوه توجه و بسترهای لازم برای چنین ورزش‌هایی فراهم شود، می‌توان ورزشکاران و دوستداران طبیعت را نه‌ تنها از سراسر ایران، بلکه از کشورهای مختلف جهان به کویر ابرکوه جذب کرد.

مشتاقیان در پایان تأکید کرد: فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار و تهیه طرحی جامع و کارآمد که تمام نیازهای گردشگران در منطقه کویری را برآورده کند، پیش‌نیاز توسعه گردشگری کویری است.

طرح زیرساخت مسیر کمپ کویرنوردی به طول سه کیلومتر شامل خاک‌برداری، تسطیح، تهیه مصالح زیرسازی و پخش، آبپاشی و کوبیدن بستر، هم‌اکنون در حوزه استحفاظی شهرستان ابرکوه و کمپ کویرنوردی آوای کویر در حال انجام است.

مرتبط:

کویر مصر _با دریای شن اصفهان آشنا هستید؟

روستای رشم _جاذبه ی گردشگری زیبا در دل کویر

مرنجاب ، کویری که شهاب بارانش دیدنی است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *