گردشگری با بحران دست به گریبان است

گردشگری با بحران دست به گریبان است

کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مدیر کسی است که بحران را تبدیل به فرصت کند و باید تلاش و برنامه ریزی کرد و دید چگونه می توان بحران گردشگری را تبدیل به فرصت و جا برای گردشگری داخلی باز کنیم؟

“فریدون فعالی” ظهر امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه در جلسه ستاد ساماندهی خدمات سفر استان کرمان اظهار کرد: به دلیل اتفاقاتی که در کشور افتاده، تورهای خارجی تا اردیبهشت ماه همه کنسل شده و گردشگری با بحران دست به گریبان است.

وی با بیان اینکه باید برای مدیریت این بحران برنامه ریزی کرد و تدبیری اندیشیده شود، افود: دفاتر خدمات مسافرتی و هتلداران با کنسلی ها متضرر شده اند. بازار ما چین بود که مشکلات و بیماری دست به دست هم داده تا با بحران مواجه شویم.

فعالی تصریح کرد: مدیر کسی است که بحران را تبدیل به فرصت کند و باید تلاش و برنامه ریزی کرد و دید چگونه می توان بحران گردشگری را تبدیل به فرصت و جا برای گردشگری داخلی باز کنیم؟

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان بیان کرد: نمایشگاه گردشگری ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه جاری در تهران برگزار می شود و تلاش می کنیم هتل ها و دفاتر خدمات مسافرتی بسته های خود را در این نمایشگاه ارائه و سهم خود را از گردشگری داخلی بگیرند.

وی افزود: در قالب ستاد تسهیلات سفر باید برای استفاده و سهم بری از گردشگری داخلی برنامه ریزی کنیم.

به گزارش ایسنا، “علی قاسمی زاده” مدیرکل فرودگاه های استان کرمان نیز در این جلسه گفت: با توجه به کنسلی ها، تا اردیبهشت ماه نمی توان روی گردشگران خارجی حساب باز کرد.

وی افزود: باید از فضای خالی ایجاد شده در بحث گردشگران داخلی استفاده و با تخفیف و ایجاد جاذبه، گردشگر جذب کرد.

“محمدرضا بهرامی” رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست گفت: در کمیسیون گردشگری اتاق ۱۰ کلیپ کوتاه تا ۲۰ روز آینده با عنوان “به کرمان بیا” تولید و در فضای مجازی و شبکه های پربیننده پخش خواهیم کرد.

وی با اشاره به اسکان مسافران نوروزی در مدارس بیان کرد: مدارس و مهمانسراهای ادارات مسئله ای است که باید برای آن فکری بشود و در واقع بهتر است سرریز مسافر بعد از تکمیل ظرفیت هتل و مهمانپذیرها به مدارس داده شود.

مرتبط:

بحران گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *