لغو دومین جشنواره نوروزی کرمانشاه-کرمانشاه 2020-گردشگری

کرونا و سرنوشت کرمانشاه ۲۰۲۰

کرونا این روزها در همه جای جهان قربانی می‌گیرد. قربانیانش هم تنها آدم‌ها نیستند، چنگال این ویروس بی رحم چنان بر گلوی صنعت و اقتصاد کشورها فشار آورده که نفس آنها را هم به شماره انداخته و زندگی بسیاری از مردم را با مشکل مواجه کرده است.یکی از صنعت های مهم دنیا که درآمد بسیاری از کشورها به آن وابسته است و در شرایط کنونی کرونا آن را دچار رکود شدید کرده، “صنعت گردشگری” است. کرونا بیشترین ضربه را به اقتصاد کشورهای گردشگرپذیر دنیا وارد کرده و کشور ما نیز که طی یکی دو دهه اخیر به عنوان یک کشور گردشگرپذیر درحال مطرح شدن است، از آسیب این ویروس در امان نمانده است.

کشور ما ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیادی در بخش گردشگری دارد و در سالهای اخیر هم مسئولان کشوری با توجه به این ظرفیت تلاش کرده‌اند تا بتوانند از این بخش درآمدزایی و ارزآوری خوبی داشته باشند، برهمین اساس حضور در رویدادها و نمایشگاه های بین المللی گردشگری و برگزاری و گرفتن میزبانی چنین برنامه هایی را در دستورکار قرار داده‌اند.

اجلاس بین المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی یکی از این برنامه‌هاست که قرار است اواخر سال ۲۰۲۰ به میزبانی ایران و در دو استان کرمانشاه و کردستان با محوریت کرمانشاه برگزار شود.

تاریخ پیشنهادی که از سوی مسئولین استانی برای برگزاری این رویداد در نظر گرفته شده، آبان ۱۳۹۹ یعنی حدود هفت ماه دیگر است، حال با توجه به اینکه فرصت چندانی به این زمان نمانده و میزبانی این رویداد نیازمند زیرساخت‌ها و تبلیغات گسترده‌ای است تا به گردشگری کرمانشاه رونق ببخشد، این سوال مطرح می‌شود که شیوع کرونا تا چه میزان بر روند برنامه ریزی و آماده سازی کرمانشاه برای این میزبانی خلل وارد می‌کند؟

لغو دومین جشنواره نوروزی کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این پرسش اظهار کرد: برنامه ریزی برای رویداد بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ را از حدود شش ماه قبل بصورت جدی آغاز کردیم و قرار بود در ایام نوروز بتوانیم با اجرای برنامه‌ها و جشنواره های گسترده ای کرمانشاه ۲۰۲۰ را به خوبی معرفی کنیم که شیوع کرونا تمام برنامه ریزی های انجام شده برای نوروز ۱۳۹۹ را متوقف کرد و نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

امید قادری با تاکید براینکه نوروز می‌توانست فرصت تبلیغاتی بسیار خوبی برای کرمانشاه ۲۰۲۰ باشد، عنوان کرد: علیرغم ضربه ای که کرونا به بخش تبلیغاتی این رویداد در نوروز وارد کرد، در بخش زیرسازی اقدامات خود را از محل اعتباراتی که در سال ۱۳۹۸ داشتیم، ادامه دادیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: هرچند کرونا وقفه ای کوتاه در برنامه هایمان بوجود آورده، اما به محض فروکش شدن این بیماری برنامه ها را با شدت بیشتری شروع خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم کرمانشاه ۲۰۲۰ در همان زمان پیشنهادی برگزار شود.

وی یادآورشد: به نظر می‌رسد کرونا تا فصل تابستان  فروکش کند و از آنجایی که کرمانشاه در این فصل پذیرای گردشگران زیادی است، تمرکز برنامه های تبلیغی را در این فصل قرار می‌دهیم.

قادری متدکرشد: اگر مردم تحمل کنند و در این بحران در منزل بمانند، قول می‌دهیم در تابستان جبران کنیم و برایشان سنگ تمام بگذاریم و با تمام توان برای کرمانشاه ۲۰۲۰ آماده شویم.

منبع:ایسنا

مرتبط:آغاز رسمی رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *