پرنده نگری

آغاز بکار اولین باشگاه پرنده نگری در اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در راستای توسعه گردشگری و توجه به ظرفیت‌های طبیعی استان اولین باشگاه پرنده نگری در استان اردبیل آغاز به کار کرد.

نادر فلاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این باشگاه با هدف توسعه گردشگری و معرفی پتانسیل‌های طبیعی استان اردبیل در سطح ملی و بین المللی و توسط بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری در استان اردبیل تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه باشگاه پرنده نگری «بالابان» با استفاده از نیروی انسانی متخصص سعی در فرهنگسازی در این حوزه دارند، بیان کرد: عمده فعالیت این مجموعه معرفی پرندگان مهاجر و ساکن استان برای علاقه مندان و گردشگران در بیش از ۱۰ زیستگاه آبی و غیرآبی از شمال تا جنوب استان اردبیل خواهد بود.

فلاحی افزود: طبق اعلام نهادهای ذی ربط استان اردبیل سالانه پذیرای بیش از ۱۰۰ گونه پرنده مهاجر است که این ظرفیت بسیار خوبی برای جلب گردشگران در این استان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل از ایده‌های خلاقانه و ابتکاری در راستای معرفی ظرفیت‌های استان اردبیل در حوزه گردشگری به صورت ویژه حمایت می کند.

وی اضافه کرد: پرنده نگری به عنوان یک رشته پرطرفدار در سطح دنیا در کانون توجه بسیاری از علاقه مندان به این حوزه قرار دارد و ما در استان اردبیل نیز با کمک بخش خصوصی می‌توانیم این رشته پرطرفدار را معرفی کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *