سفر-اسپانیا

آغاز شرایط عادی و بازگشایی مرزها در اسپانیا

با گذشت سه ماه از شرایط هشدار و تجربه زندگی غیر معمول ناشی از شیوع افسارگسیخته کرونا در اسپانیا این کشور از امروز یکشنبه (یکم تیر) به دوره بازگشت دوباره به زندگی عادی و بازگشایی مرزها به روی گردشگران وارد می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری افه، امروز یکصد پرواز بین اسپانیا و کشورهای حوزه شنگن  انجام خواهد شد و محدودیت های تردد میان این کشور سایر کشورهای اروپایی رسما خاتمه می یابد. اسپانیا بعد از فرانسه، میزبان بیشترین گردشگر از نقاط مختلف جهان است. در سال ۲۰۱۹ حدود ۸۲ میلیون گردشگر خارجی به اسپانیا سفر کردند.

با گذشت هفته‌ها از نخستین اعلام «وضعیت هشدار» در روز ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) که با ثبت نخستین موارد ابتلا به کووید-۱۹ زنگ‌های خطر در اسپانیا را به صدا در آورد و مردم را برای یک دوره سه ماهه به قرنطینه خانگی برد، دولت این کشور سرانجام از آغاز دوره بازگشت دوباره به زندگی عادی از امروز ۲۱ ژوئن خبر داد.

اسپانیا نیز همچون بسیاری از کشورهای جهان تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس نوظهور کرونا در ۹۸ روز اخیر، شاهد تجربه ای بی سابقه بود که تا پیش از آن از تصور همگان خارج بود؛ قرنطینه اجباری شهروندان، منع رفت و آمد درون شهری، توقف کامل پروازها و مسافرت های بین شهری، تعطیلی سراسری فعالیت های اقتصادی، کاهش تدریجی محدودیت ها و اعلام روزانه آمار مبتلایان و جانباختگان این بیماری همه گیر همه و همه از چالش هایی بود که در این مدت زندگی شهروندان و مدیریت دولت اسپانیا را دستخوش تغییرات اجتناب ناپذیری کرد.

طبق آخرین اطلاعات وزارت بهداشت اسپانیا، این کشور اروپایی در حالی به نقطه پایان وضعیت هشدار می رسد که تا کنون بیش از ۲۹۳ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر ۲۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

در حالی که صنعت کلیدی گردشگری از آغاز شیوع بیماری همه گیر به عنوان آسیب دیده ترین حوزه اقتصادی در اسپانیا به شمار می رود، با پایان شرایط هشدار مرزهای این کشور به روی ۲۵ کشور از مجموع ۲۶ کشور حوزه شینگن (به استثنای پرتغال) بازگشایی خواهد شد؛ بخش گردشگری نزدیک به ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی و اشتغال در اسپانیا را به خود اختصاص داده است.

«خوسه لوئیس آبالوس» وزیر حمل و نقل اسپانیا نیز اعلام کرد امروز یکشنبه با انجام ۱۰۰ پرواز، اولین روز بازگشایی مرزها به روی کشورهای حوزه شینگن و اتحادیه اروپا خواهد بود؛ لوئیس آبالوس دیروز شنبه به اتفاق «سالوادور ایا» وزیر بهداشت با هدف بررسی و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و تدابیر پیشگیرانه از فرودگاه «آدولفو سوارز» مادرید بازدید کردند.

آبالوس همچنین گفت: روند انجام پروازها به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت و زمان در نظرگرفته شده برای بازگشایی مرز به کشور همسایه پرتغال یکم ژوئیه (۱۱ تیر) خواهد بود.

اسپانیا که از نظر جذب گردشگران در میان کشورهای جهان، در رده دوم قرار دارد، در حالی به نبرد با کرونا رفته که این ویروس درآمدهای قابل تامل پیش‌بینی شده در بخش گردشگری این کشور را برای تعطیلات تابستانی نابود کرده است.

در سال ۲۰۱۹ میلادی شمار گردشگران خارجی در اسپانیا به بیش از ۸۳ میلیون نفر رسید که پس از فرانسه با جذب بیش از ۸۹ میلیون گردشگر، در رده دوم پربازدیدترین کشورهای جهان قرار گرفت.

به رغم پایان شرایط هشدار و از سرگیری کامل فعالیت های اقتصادی، «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا از وقوع احتمالی موج جدید بیماری هشدار داده و مردم را به رعایت توصیه های بهداشتی فراخواند.

منبع:ایرنا

مرتبط:

قلعه تاریخی کوکا _نگینی در دل اسپانیا

در سفر به مادرید اسپانیا چه سوغاتی هایی بخریم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *