قلعه تاریخی کوکا

قلعه تاریخی کوکا _نگینی در دل اسپانیا

اسپانیا دارای قلعه های تاریخی بسیاری است که در میان سایر قلعه‌ها، قلعه‌ی کوکا یکی از منحصر به فردترین آنها است. اگر چه بسیاری از قلعه ها در اسپانیا در سبک اسلامی ساخته شده است، قلعه کوکا عمدتا با معماری مسیحی است، با یک ظاهر به طور کامل از آجر جذاب ساخته شده است. بازدید از قلعه‌ی کوکا یک پیشنهاد عالی به عنوان یک سفر یک روزه در اسپانیا است.

قلعه‌های تاریخی اسپانیا

اسپانیا دارای قلعه های تاریخی بسیاری است که سفر کردن به این کشور بدون بازدید از قلعه های زیبا و تاریخی آن با معماری های متفاوت کامل نخواهد شد. میتوان گفت هر قلعه زیبا در اسپانیا به یک رویداد بزرگ در تاریخ کشور گره خورده است.

قلعه تاریخی کوکا

قلعه کوکا (Coca Castle)

یکی از بهترین و منحصر به فردترین قلعه های اسپانیا قلعه کوکا (Coca Castle)  است که در ۵۰ کیلومتری شمال غربی مرکز استان سگوویا، ۶۰ کیلومتر از Valladolid واقع شده است.

طراحی قلعه‌ی کوکا بی نظیر بوده و باعث شده تا یکی از زیباترین قلعه های مادرید باشد، بنای این قلعه در جنگلی از درختان کاج قرار گرفته است.  امروزه درون قلعه مدرسه ای برای دانش اموزان جنگلداری وجود دارد.

blank

تاریخچه قلعه کوکا

این قلعه در قرن پانزدهم برای اسقف اعظم آلونسو د فونسکا اول ساخته شد. بیشتر بخش داخلی آن در قرن اخیر تخریب شده اما بخش بیرونی آن هنوز دست نخورده باقی مانده است.

این قلعه نظامی کاملا مورد حفاظت واقع شده است و ۳۰ دقیقه از سگوویا فاصله دارد. در سفر با تور اسپانیا دیدن این قلعه را از دست ندهید.

قلعه تاریخی کوکا

معماری قلعه‌ی کوکا

این قلعه تنها سه طرف دارد و در دامنه‌ی کوه ساخته شده که از هجوم اشغالگران و مهاجمان از عقب جلوگیری می‌کند. قلعه‌ی کوکا به خاطر معماری آن منحصر به فرد است زیرا این معماری اگرچه توسط مسیحی‌ها در اواسط قرن پانزدهم ساخته شده اما از موروها تاثیر زیادی گرفته است.

قلعه ساختاری با برج های گردان از جنس گچ و آجرهای قرمز دارد که با یک خندق عمیق احاطه شده است. اگر چه بسیاری از قلعه کوکا در قرن های گذشته تخریب شده است اما بسیاری از نماهای خارجی و برج ها هنوز هم دست نخورده هستند.

دیواره طلایی این بنا در میان محیط اطراف آن میدرخشد. یکی از بزرگترین نقاط حفاظت شده در این قلعه، خندق ۴۰ فوتی عمیق است که می توانید از  بازدید آن لذت ببرید.

مرتبط:

در سفر به مادرید اسپانیا چه سوغاتی هایی بخریم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *