کانال های بانکوک - تایلند گردشگری

آغاز واکسیناسیون برای جذب گردشگر در جزیره تایلند

جزیره «پوکت» در تایلند برای میزبانی از گردشگران زودتر از سایر نقاط این کشور روند واکسیناسیون را آغاز کرده است.

به نقل از گاردین، در تایلند، «پوکت» محبوب‌ترین جزیره گردشگری دو ماه پیش از آغاز سراسری واکسیناسیون در این کشور روند واکسینه شدن شهروندان را آغاز کرده است تا از این طریق بتواند بدون قرنطینه کردن مسافران میزبان آن‌ها باشد.

از این رو جزیره «پوکت» قصد دارد دست کم ۴۶۰هزار نفر (بخش اعظمی از ساکنان این جزیره) را تا اول جولای، زمانی که گردشگران واکسینه‌شده برای سفر به این مقصد نیازی به قرنطینه شدن ندارند در برابر ویروس کرونا واکسینه کند.

به علاوه، وجود فرودگاه بین‌المللی مجزا در «پوکت» باعث شده گردشگران بتوانند بی‌آن‌که با خطرات ناشی از ارتباط با سایر جمعیت تایلند در دوران کرونا مواجه شوند به طور مستقیم به این جزیره سفر کنند.

یکی از مقام‌های عالی‌رتبه «پوکت» در گفت‌وگویی با رویترز بیان کرد: «اگر بتوانیم ۷۰ تا ۸۰ درصد از جمعیت این جزیره را در برابر ویروس کرونا ایمن کنیم می‌توانیم بدون اجرای قرنطینه، میزبان گردشگران خارجی باشیم که کاملا واکسینه شده‌اند.»

در اولویت قرار دادن واکسینه کردن ساکنان «پوکت» نشان‌دهنده اهمیت بالای گردشگری در اقتصاد تایلند است.

صنعت گردشگری تایلند از سال گذشته تاکنون بر اثر همه‌گیری ویروس کرونا متحمل از بین رفتن ۱.۴۵ میلیون شغل شده است.

در سال ۲۰۲۰ فقط ۶.۷ میلیون گردشگر خارجی از تایلند بازدید و ۱۱ میلیارد دلار خرج کردند که این آمار در سال ۲۰۱۹ به ترتیب حدود ۴۰ میلیون و ۶۱ میلیارد دلار گزارش شده بود.

دولت  خواستار جذب دست کم ۱۰۰هزار گردشگر به «پوکت» در سه‌ماهه سوم سال است. مقام‌های این کشور همچنین امیدوارند با افزایش روند واکسیناسیون جهانی شاهد افزایش تقاضای گردشگران برای سفر به این کشور در سه‌ماهه چهارم سال باشند.

یکی از مقام‌های گردشگری این کشور گردشگران اروپایی، آمریکایی و اماراتی را از نخستین بازدیدکنندگان احتمالی تایلند عنوان کرده است.

قانون اجرای قرنطینه ۱۴ روزه برای مسافران خارجی کمک کرده بتواند شمار ابتلا به ویروس کرونا را محدود کند، با این حال این روش از موانع مهم جذب گردشگر به این کشور بوده است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

سوغات تایلند چیست؟

رودخانه چائوپرایا _جاذبه ی روی آب تایلند

آشنایی با قصر بزرگ تایلند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *