روسیه-اتباع خارجی

اتباع ۱۱۳ کشور بدون روادید می‌توانند وارد روسیه شوند

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: اتباع ۱۱۳ کشور می توانند پس از پایان محدودیت‌های کرونایی و باز شدن مرزها، طبق توافقات موجود با دولت روسیه بدون روادید به کشورمان سفر کنند.

یوگنی ایوانف روز دوشنبه به روزنامه کامرسانت گفت:روسیه با ۶۰ کشور نظام بدون روادید دارد و اتباع ۵۳ کشور هم شامل کشورهای عضو اتحادیه اروپا، هند، چین و ترکیه و برخی کشورهای دیگر می توانند روادید الکترونی برای سفر کوتاه ۱۶ روزه به روسیه بگیرند.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسیه، ایران در بین کشورهایی بوده است که اتباع آن در سالهای اخیر اجازه داشتند با استفاده از روادید الکترونی به مناطق خاور دور روسیه سفر کنند.

ایوانف در ادامه گفت که سالانه یک و نیم میلیون روادید سفر به روسیه به صورت روادید برای یک بار سفر و دو بار سفر صادر می شود.

گفتنی است روادید الکترونی را می‌توان در بخش مخصوص سایت اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه درخواست کرد.

به گفته ایوانف، بیش از دو هزار نفر از طرفداران فوتبال از کشورهای مختلف از زمان برگزاری جام جهانی فوتبال وارد روسیه شده اند و بطور غیرقانونی هنوز در روسیه هستند.

از زمان مسابقات جام جهانی فوتبال که تابستان سال ۲۰۱۸ برگزار شد، بیش از دو هزار خارجی که برای این منظور وارد روسیه شده بودند، این کشور را ترک نکرده اند.

وی یادآوری کرد: در آن زمان خارجی ها بدون روادید با کارت ویژه طرفدار فوتبال به روسیه آمدند و آنها در واقع مهاجران غیرقانونی هستند.

بر اساس طرحی که دولت روسیه در تابستان ۲۰۱۸ در مسابقات جام جهانی فوتبال اجرا کرد خارجی‌ها توانستند در مبادی مرزی روسیه،با ارائه کارت ویژه طرفدار فوتبال (فن آیدی) یا نسخه مجازی ثبت خود بدون روادید وارد این کشور شوند.

دولت روسیه سپس به افرادی که از این طریق وارد روسیه شده بودند اجازه داد تا پایان سال ۲۰۱۸ بدون روادید در روسیه بمانند.

در ادامه مقاله روزنامه کامرسانت که معاون وزیر خارجه روسیه با آن گفت وگو کرده بود خاطرنشان شد که بخش گردشگری روسیه نیاز شدید به تسهیل روادید دارد.

ایوانف گفت: سازمان های گردشگری روسیه بطور فعال برای دوره پساکرونا آماده می شوند و امیدواریم که با تدابیری که بکار گرفته می شود بخش گردشگری کشور توسعه بیابد.

منبع:ایرنا

مرتبط:

کلیسای جامع بشارت در روسیه

آتشفشان موتنوفسکی _عجایب روسیه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *