سفر-به-اتیوپی

اتیوپی در رتبه چهارم بهترین کشورها برای سفر جای گرفت

ناشر پیشرو سفر، اتیوپی را بعد از بوتان، اتریش و مونته نگرو در بین چهار کشور برتر برای سفر در سال ۲۰۲۰ قرار داد.

 Rough Guides یک ناشر توریستی برجسته است که به دلیل چاپ کتاب‌های «بگویید که شبیه چیست؟» در جهان بسیار معروف و معتبر شده است. این انتشارات به تازگی در مطلبی کشور اتیوپی را پس از بوتان، اتریش و مونته نگرو در بین چهار کشور برتر مقاصد گردشگری و سفر در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

دلیل این معرفی نیز این موارد ذکر شده که اتیوپی کاملاً بی نظیر و تنها کشوری است که توانست استقلال خود را در طول جنگ‌های  قرن نوزدهم در آفریقا حفظ کند. در نتیجه فرهنگ و سنت‌های آن تقریباً دست نخورده باقی مانده است. از این گذشته، تاریخ آن به آغاز زندگی انسان باز می‌گردد. همچنین ساختارهای قدیمی، غذاهای آتشین و حیوانات وحشی بومی آن نیز در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. با وجود این، راف گودز خاطرنشان کرد که اتیوپی نسبت به همسایگان خود  کنیا و اوگاندا ، تعداد کمتری بازدید کننده دارد  و اکنون زمان اصلاح این موضوع است.

اولین چیز جذاب در اتیوپی که بسیار خارق العاده است کلیساهای غرق شده ۹۰۰ ساله لالیبلا است که  از دهه ۱۹۷۰ به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. Rough Guides همچنین توصیه کرده که اگر گردشگران به به کوه‌های Simien بروند  شانس این را پیدا خواهند کرد که گرگ نادر اتیوپی و میمون‌های بومی این منطقه را که خانه‌های خود را در ارتفاعات شمالی  ایجاد می‌کنند، ببینند.  به طور خلاصه، در این  کشور چیزهای زیادی برای بازدید وجود دارد.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی برای مهر ارسال کرده است.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *