تسهیلات گردشگری

تسهیلات گردشگری یک مُسکن گذراست

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان گفت: با وجود اینکه دولت تلاش کرده کاری در جهت بهبود اوضاع تأسیسات گردشگری انجام دهد اما تسهیلات در حال حاضر یک مسکن گذراست.

علی مرادی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: اگرچه این اقدامات قابل تقدیر است اما با ادامه یافتن وضع فعلی در آینده مشکلی به مشکلات عدیده این بخش اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مرحله اول را تعداد محدودی از دفاتر خدمات مسافرتی همدان دریافت کردند، ادامه داد: مبلغ ۱۶ میلیون تومانی وعده داده شده این وام در نهایت به شش میلیون رسید.

مرادی‌پور اضافه کرد: وام جدیدی که قرار است به بنگاه‌های گردشگری داده شود هم مشکلاتی دارد و با توجه به رکود گردشگری اقساطش سنگین است و متقضایان هنوز درگیر روال اداری آن هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی حداقل تا یکسال آینده گردشگری راه نمی‌افتد بنابراین باز پرداخت این وام‌ها مشکلی را به مشکلات دیگر اضافه می‌کند و مانند مسکن زود گذر عواقبش باقی خواهد ماند.

مرادی‌پور با اشاره به اینکه درخواست معافیت مالیات سال جاری را مطرح کرده‌ایم، گفت: وام‌ها تنها امهال دارد و همین امر باعث می‌شود بازپرداخت تسهیلات روی هم جمع شوند.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی همدان مصوبه استانداری و ستاد مقابله با کرونا را برای امهال قبول ندارد، گفت: این دستگاه عقیده دارد سازمان تأمین اجتماعی باید به طور مستقیم مصوبه را ابلاغ کند، این مشکل در مورد بعضی از بانک‌های استان هم وجود دارد و به طریقی از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

مرادی‌پور توضیح داد: از ابتدای شیوع کروناویروس تنها حدود پنج دفتر خدمات مسافرتی استان فعال است و دولت باید فکر اساسی برای مطالبات بخش گردشگری بکند چراکه پیش از همه‌گیری این ویروس تأسیسات جور گردشگری کشور را می‌کشیدند و حیف است که در این شرایط رها شوند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری نفس‌های آخرش را می‌کشد، بیان کرد: مردم باید کمک کنند اپیدمی این بیماری مهار شود اگر این اتفاق بیفتد موفق می‌شویم چرخه اقتصادی را به گردشگری برگردانیم.

مرادی‌پور شرح داد: به نظر می‌رسد در حال حاضر فرصتی است برای بازیابی و آموزش مدیران و پرسنل تأسیسات گردشگری و استفاده از پتانسیل قوی فضای مجازی برای گسترش کار و فروش و تبلیغات گردشگری اما مشکلی که با آن درگیر هستیم از دست دادن نیروی متخصص و با تجربه است که با ادامه این وضع کار را سخت‌تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: خروج نیروهای متخصص از گردشگری آسیب زیادی به تأسیسات می‌زند و بازگشت و باز سازی آن مستلزم هزینه و زمان زیادی خواهد بود، علاوه بر این قبول این مسئله که سفر هوشمند توسط تأسیسات مجاز که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند از سفر شخصی بهتر است، موضوعی است که تصمیم گیران ارشد ستاد کرونا باید به آن توجه کنند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

ثبت‌نام «تسهیلات کرونا» ویژه گردشگری آغاز شد

دستورالعمل اجرایی تسهیلات جدید کرونا ابلاغ شد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *