کاخ گلستان

اجرای پروژه ۵۹ ثانیه های کاخ گلستان در ایام کرونایی

براساس گفته های مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، اجرای پروژه ۵۹ ثانیه های گلستان برای علاقمندان صورت می گیرد.

معرفی میراث جهانی کاخ گلستان در ویدیوهای ۵۹ ثانیه ای

آفرین امامی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی موزه ها، برای اینکه مردم مانند گذشته بتوانند از فضای موزه ها بهره ببرند و در خانه خود این مکان های فرهنگی تاریخی را تماشا کنند، ۵۹ ثانیه های گلستان را برای مردم فرهنگ دوست کشورمان اجرا کردیم. او افزود: راه های دسترسی به ویدیوهای پروژه ۵۹ ثانیه های گلستان شامل وبسایت رسمی مجموعه با آدرس http//www.golestanpalace.ir، کانال آپارات بانام golestanpalace، کانال پیام رسان سروش مجموعه ب انام اخبار مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و سایر صفحات مجازی مجموعه است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان تصریح کرد: این ویدیوها به شکل دائمی در آدرس های ذکرشده قرار دارد و علاقمندان می توانند در هر زمانی که فرصت داشتند به آن ها مراجعه و در صورت تمایل ویدیوی مورد نظر خود را دانلود کنند. اجرای این پروژه همچنان ادامه دارد و هر هفته یک ویدیوی جدید بارگذاری می شود. امامی افزود: مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به عنوان تنها میراث جهانی پایتخت بر خود واجب می داند که علاوه بر معرفی پتانسیل های خود نگاهی نیز به آثار تاریخی مرکز به ویژه محله های تاریخی پیرامونی داشته باشد.

بی تردید در پروژه ۵۹ ثانیه های گلستان سری نیز به محله های قدیمی و کانون های تاریخی منطقه ۱۲ و بخصوص بازار تاریخی تهران خواهیم زد. او تصریح کرد: تاکنون دو ویدیو در فضای مجازی بارگذاری شده که نخستین ویدیو با عنوان فهرست نو یا فهرست نام گو با موضوع معرفی یکی از پروژه های فرهنگی مجموعه در تاریخ ۱۸ فروردین ماه منتشر شد و دومین ویدیو به آلبوم ۲۱۰ ناصرالدین شاه اختصاص دارد.

همواره در این روزها موزه ها و دیگر اماکن تاریخی کشور میزبان بازدیدکنندگان زیادی بودند، اما امسال با شیوع کرونا و تعطیلی موزه ها این اتفاق نیفتاد. البته موزه داران در این مدت بیکار نشستند و امکان تماشا و بازدید مجازی از موزه ها را مهیا کردند.در بخشی از این برنامه در ۱۳ روز نخست سال امکان بازدید زنده از یک موزه از طریق شبکه آپارات مهیا شد. علاقمندان می توانند این فیلم را در شبکه آپارات همچنان تماشا کنند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

مقبره گلستان نخجوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *