پل معلق کرمانشاه

احداث اولین “پل معلق” غرب کشور در کرمانشاه

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اولین پل معلق کابلی غرب کشور روی دره اژدها در شهرستان دالاهو احداث می‌شود.

اصغر رشنو  از ورود یک شرکت سرمایه گذاری برای احداث اولین پل معلق غرب کشور در استان کرمانشاه خبر داد و اظهارکرد: این شرکت که مجری و سازنده پروژه پل‌های معلق ایران است و تاکنون چنین پروژه‌ای را در شهرستان مشکین شهر اردبیل و دره انار شیراز اجرا کرده، در نظر دارد اولین پل معلق غرب کشور را هم روی دره اژدها در شهرستان دالاهو احداث کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت کرمانشاهی است، از چندسال پیش در نظر داشتند که این پروژه را در کرمانشاه اجرایی کنند، اما به دلیل مساعد نبود شرایط همکاری در استان آن را عملی نکردند و از انجام این کار منصرف شدند.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان بااشاره به حمایت‌های خوبی که استاندار کرمانشاه از سرمایه گذاران دارد، عنوان کرد: این شرکت باتوجه به شرایط مساعدی که اکنون برای حمایت از سرمایه گذاران در استان وجود دارد، پای کار آمده و قصد اجرایی کردن این پروژه را دارند.

وی اضافه کرد: کلیات اجرای پروژه پل معلق دره اژدها چندی پیش با حضور استاندار مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مجوزهای مورد نیاز هم برای اجرای این پروژه صادر شده است.

رشنو با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا کمی روند کارها را با کُندی مواجه کرده، گفت: با این وجود فعالیت‌های مقدماتی برای اجرای این پروژه درحال انجام است و کارها بخوبی پیش می‌رود.

وی در ادامه حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرایی شدن این پروژه را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم ۸۵ میلیارد تومان آورده شرکت مجری خواهد بود و ۱۵ میلیارد تومان هم به این پروژه تسهیلات اعطا می شود.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌ها کلنگ زنی این پروژه دهه فجر امسال انجام می‌گیرد، عنوان کرد: براساس قولی که شرکت مجری داده، فاز اول پل معلق دالاهو که مابین آبشار پیران و روستای ژالگه خواهد بود، یکسال پس از کلنگ زنی به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: مجری پروژه در نظر دارد پس از اجرایی شدن فاز اول، در مرحله بعدی ایجاد لاین‌های استراحت، آسانسور شیشه‌ای و کلبه‌های صخره ای را نیز در کنار پل معلق احداث کند.

رشنو اشتغالزایی مستقیم این پروژه را حدود ۱۰۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم آن را حدود ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های مهمی که شرکت مجری این پروژه دارد، توجه به جوامع محلی و لزوم انتفاع آنها از پروژه‌هایی است که درمحل زندگی آن احداث می‌شود، در این راستا برای اجرایی شدن این پروژه از نیروی‌های انسانی بومی منطقه استفاده خواهد شد.

وی ارتفاع این پروژه را حدود ۲۵۰ متر دانست و گفت: با اجرایی شدن آن یکی از منحصربفردترین و مرتفع ترین پل‌های معلق خاورمیانه را در کرمانشاه خواهیم داشت.

به گفته این مسئول در کنار پل معلق دره اژدها شهرستان دالاهو در کرمانشاه، کمپینگ‌های گردشگری، اقامتگاه‌های سنتی و بازارچه‌های صنایع دستی هم راه اندازی خواهد شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

ریژاو _قطعه‌ای پنهان از طبیعت کرمانشاه

سفری مهیج به غار قوری قلعه کرمانشاه

کرمانشاه _سرزمینی سرشار از جاذبه‌های گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *