شرکت هواپیمایی آمریکا-امریکن ایرلاینز

اخراج ۲۵ هزار پرسنل امریکن ایرلاینز

شرکت هواپیمایی «امریکن ایرلاینز» ( American Airlines) به عنوان بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی آمریکا از اخراج ۲۵ هزار نفر از کارکنان این شرکت به دلیل تبعات سنگین ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه روزنامه لوموند، شرکت هواپیمایی «امریکن ایرلاینز» ( American Airlines)  نزدیک به ۱۳۰ هزار کارمند دارد؛  این شرکت پیش­ تر در آغاز ماه جاری، همزمان با اوج گیری موج اول کرونا، اعلام کرد حدود ۲۰ هزار نفر از پرسنل خود را تا پاییز امسال اخراج خواهد کرد. این شرکت روز گذشته از تعدیل ۲۵ هزار کارمند در ماه اکتبر ( مهر/آبان )خبر داد که این امر آمار تعدیل نیرو این شرکت را به دلیل کاهش پروازها ناشی از همه گیری کرونا و پیامدهای مخرب اقتصادی ناشی از آن بیشتر خواهد کرد.

«دوگ پارکر» مدیر عامل شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز و «رابرت ایزوم» مدیر اجرایی آن در نامه ­ای خطاب به کارمندان خود اعلام کردند، شرکت در ابتدا تصور می کرد ترافیک (پروازها) تا این تاریخ بیشتر خواهد شد، اما متاسفانه چنین نشد.

به گزارش لوموند، در ادامه این نامه آمده است: درآمدهای شرکت در ماه گذشته (ژوئن) نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد کاهش داشته و با افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و از سرگیری قرنطنیه­ ها از سوی بسیاری از کشورها، تقاضاها برای پرواز دوباره به شدت در حال کاهش است.

امریکن ایرلاینز ( American Airlines) یک شرکت هواپیمایی آمریکایی است که با در اختیار داشتن ۹۴۰ فروند هواپیما به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان شناخته می‌شود و چه از نظر میزان درآمد و چه از نظر میزان جابه‌جایی مسافر رتبه اول را در جهان دارد.

شرکت‌های بزرگ هواپیمایی جهان که از ابتدای شیوع همه گیری کرونا تاکنون متحمل خسارت‌های جبران ناپذیری شده‌اند؛ افت ناگهانی و بی‌سابقه مسافرت‌ها، صنعت تولید و بازار جهانی فروش هواپیما با بحرانی بی‌سابقه مواجه ساخته و شرکت‌های حمل و نقل هوایی ناچار به اخراج هزاران نفر از کارکنان خود شده اند.

لوموند نوشت : این آمارها از اخراج احتمالی کارمندان در حالی است که تمامی شرکت­ های هواپیمایی آمریکایی از بسته کمکی ۲۵ میلیارد دلاری دولت بهره مند شده و در مقابل متعهد شده بودند تا ۳۰ سپتامبر (۹مهر) مشاغل خود را حذف نکنند.

هفته گذشته «یونایتد ایرلاینز» United Airlines نیز از اخراج  ۳۶ هزار کارمند خود خبر داد و مدیر عامل  «ساوت‌وست ایرلاینز» (Southwest Airlines) نیز روز دوشنبه هشدار داد اگر تعداد مسافران تا پایان سال سه برابر نشود، نمی­ توان از اخراج کارمندان جلوگیری کرد.

 

غول‌های حمل و نقل هوایی جهان از جمله ایرباس و لوفتهانزا بیش از سایر شرکت‌های فعال در این حوزه متضرر شده و ناچار به کاهش منابع انسانی خود به دلیل شرایط ناگوار اقتصادی پیش‌آمده هستند

مدیرعامل ایرباس اعلام کرد که شرایط بد اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا در جهان و بحران خطوط هواپیمایی، به بازار فروش این شرکت لطمه زیادی وارد کرده است و  این شرکت در نظر دارد در دو سال آینده تولید و تحویل هواپیماهای خود از جمله جت ۵۵ میلیارد یورویی (۶۱.۸ میلیارد دلار) را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. ایرباس روز سوم ژوئن/ ۱۴ خرداد در چارچوب برنامه‌ریزی جدید خود برای تجدید ساختار اقتصادی شرکت از کاهش حدود ۳۰  درصدی تولیدات خود خبر داده بود.

به گزارش رویترز، این شرکت قصد دارد ۱۵ هزار مورد از مشاغل خود در بخش ساخت هواپیماهای غیرنظامی را کاهش دهد. بزرگترین شرکت هوانوردی اروپا اعلام کرد که ۵ هزار نفر از پرسنل خود در فرانسه،  ۵ هزار و یکصد نفر در آلمان، ۹۰۰ نفر در اسپانیا، ۱۷۰۰ نفر در انگلیس و ۱۳۰۰ نفر مابقی را در دیگر نقاط جهان تا اواسط سال آینده میلادی اخراج خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی «ایرفرانس-کی ال ام» هم روز جمعه گذشته برای همیشه با ایرباس A۳۸۰، بزرگترین هواپیمای تجاری جهان خداحافظی کرد؛ پیش از این قرار بود این هواپیما پایان سال ۲۰۲۲ میلادی از ناوگان ایرفرانس خارج شود اما هزینه بالای نگهداری، عدم توجیه اقتصادی آن و بویژه بحران شیوع ویروس کرونا باعث شد تا خروج آن تسریع شود.  دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه ماه گذشته میلادی(ژوئن) بسته حمایتی ۱۵ میلیارد یورویی برای حمل و نقل هوایی را اعلام کرد.

شرکت هواپیمایی «لوفت هانزا» آلمان هم که کمیسیون اروپا به تازگی برنامه نجات این شرکت آلمانی از ورشکستگی به ارزش ۹ میلیارد یورو(۱۰ میلیارد دلار) را تصویب کرد گفته بیش از ۲۶ هزار مورد از مشاغل این شرکت که برخی به صورت نیمه وقت هستند، در معرض خطر است. لوفت هانزا اعلام کرده که برای اطمینان از شروع مجدد بهتر پس از بحران کرونا، هزینه های پرسنل باید به صورت چشمگیری کاهش یابد.

به گزارش رویترز، شرکت هواپیمایی آمریکایی بوئینگ هم به دنبال مشکلات پیچیده ناشی از کرونا، بیش از  ۱۲ هزار شغل از جمله ۶۷۷۰ نفر را به صورت تعدیل نیروی داوطلبانه در این کشور کاهش داده است

همه گیری گسترده ویروس مرگبار کرونا بسیاری از کسب و کارها به ویژه صنعت‌های گردشگری و هوانوردی را به کلی فلج کرده و موجب بیکاری گسترده در این حوزه ها شده است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

برخی شرکت‌های هواپیمایی خارجی بدهی خود را تسویه نکرده‌اند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *