سوریه

اطلاعیه‌ای درباره سفر به سوریه

سازمان حج و زیارت چگونگی ثبت‌نام و اعزام متقاضیان سفر زیارتی به سوریه را توضیح داد.

 پس از اعزام نخستین کاروان زیارتی ایران به سوریه از ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۰، سازمان حج و زیارت درحالی که برای دو گروه ۲۵ نفره دیگر برنامه‌ریزی سفر را برای تاریخ‌های ۱۶ و ۱۹ دی‌ماه انجام داده است، درباره چگونگی انجام این سفر برای متقاضیان با صدور اطلاعیه‌ای توضیح داد: تمام علاقه‌مندان که قصد عزیمت به این سفر معنوی را دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت برای این سفر نام‌نویسی کنند. در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر زیارتی در سراسر کشور فعال هستند که امر ثبت‌نام از متقاضیان و مشتاقان سفر زیارتی سوریه را انجام می‌دهند.

این سازمان همچنین اعلام کرد: به‌زودی شرایط برای نام‌نویسی از متقاضیان به صورت الکترونیکی بدون مراجعه به دفاتر زیارتی اعلام خواهد شد.

در حال حاضر پرواز زائران به سوریه فقط از طریق فرودگاه حضرت امام (ره) انجام می‌شود، اما به گفته سازمان حج و زیارت در صورتی‌که در هر یک از استان‌ها تعداد متقاضیان به حد نصاب یک پرواز برسد، امکان برنامه‌ریزی و اعزام زائران از آن استان فراهم خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سفرهای زیارتی سوریه از دو سال قبل و به دلیل همه‌گیری کرونا متوقف شده بود که با کاهش بیماری و گسترش واکسیناسیون، اعزام دوباره متقاضیان برای زیارت اماکن متبرکه سوریه آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند در کمال عزت، کرامت، امنیت و سلامت به این سفر معنوی مشرف شوند.

این سفرها در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ نیز به دلیل جنگ‌های داخلی سوریه متوقف شده بود و در سال ۱۳۹۸ برای مدت کوتاهی برقرار شد.

سازمان حج و زیارت پیش‌تر هزینه این سفر زیارتی را که برای پنج روز به مقصد دمشق برنامه‌ریزی کرده است، از هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تا ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

سازمان حج و زیارت ایران در توافق با وزارت گردشگری سوریه، قرار شده است سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی را به این کشور اعزام کند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

آغاز سفر زیارتی ایرانی‌ها به سوریه از هفته بعد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *