گردشگری-سمنان

معرفی ظرفیت‌های گردشگری از طریق تولید محتوای دیجیتال

شهردار سمنان گفت: برای ثبت اماکن تاریخی، گردشگری و اطلاعات آن‌ها در شهر سمنان برنامه‌ریزی‌هایی در بخش سامانه‌های دیجیتال تحت وب شده است.

سیدمحمد ناظم‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه گردشگری یکی از مؤلفه‌های هوشمندسازی شهری است، اظهار کرد: سمنان یکی از شهرهای شاخص در حوزه گردشگری است و تنوع و تعدد فرصت‌های تاریخی هم در داخل شهر و هم اطراف آن یکی از امتیازات منحصر بفرد این شهر محسوب می‌شود؛ به همین منظور برای ثبت اماکن تاریخی، گردشگری و اطلاعات آن‌ها در شهر سمنان برنامه‌ریزی‌هایی در بخش سامانه‌های دیجیتال تحت وب شده است.

وی ادامه داد: با استفاده از تولید محتوای دیجیتال، اماکن تاریخی و گردشگری و همچنین امکانات تسهیلات سفر برای مسافران در سامانه‌های و صفحه‌های نرم افزارهای مخصوص وارد و با فضاهای مجازی مرتبط لینک شده است تا گردشگران داخلی و همچنین گردشگران خارجی که سمنان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند بتوانند به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند و از طریق گوشی همراه و امکانات سهل‌الوصول داخل شهر، مکان مورد نظر را موقعیت‌یابی کنند و به نزدیکترین فرصت گردشگری هدایت شوند.

ناظم‌رضوی با بیان اینکه در این بخش فعالان در حوزه‌های گردشگری که با آژانس‌های مسافرتی و گروه‌ راهنمایان گردشگری نیز به کمک شهرداری آمده‌اند، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این کار انجام شده است و تا چند ماه آینده تکمیل می‌شود. البته علاوه بر تولید محتوای دیجیتالی، اطلاعات گردشگری سمنان به صورت دفترچه راهنمایی تهیه و در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

شهردار سمنان با اشاره ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری در سمنان، گفت: هتل‌های سنتی ساخته شده در سمنان نسبت به چند سال قبل توسعه زیادی داشته است و درصد فعالان علاقه‌مند به بازسازی و مرمت خانه‌های قدیمی و تبدیل آن‌ها به اقامتگاه‌ها و فضاهای پذیرایی از گردشگران بیشتر شده است؛ همچنین کیفیت هتل‌های موجود در شهر ارتقا یافته است تا خدمات مطلوب‌تری را در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار دهند.

منبع:ایمنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *