سفر نوروز

اقدامات قبل از سفر در نوروز ۱۴۰۰

بیش از یک سال پیش، ویروسی از خانواده کووید با جهشی جدید در ووهان چین پا به عرصه حیات انسانی گذاشت. تورهای ذکر شده در متن خبر پس از پایان کرونا انجام می‌شوند و مجموعه ژیوار به شما توصیه می‌کند سفرکردن را به بعد از کرونا موکول کنید.

 با خبر شیوع این بیماری کشورها قوانین قرنطینه را آغاز نمودند، به مرور با پیشرفت شناخت انسان‌ها از این ویروس کشورها از حالت قرنطینه خارج شدند، اما باز هم قوانینی برای جلوگیری از شیوع بیشتر وجود داشت.

این شرایط بر نحوه رفتار کسب‌وکارها نیز بی‌تاثیرنبود، برخی کسب‌وکارها نیز به دورکاری روی آوردند، برخی دیگر کلا متوقف شدند و بعضی نیز مانند کادرهای درمانی به همان شیوه سابق با لباس‌های جدید به کار خود ادامه دادند.

در این میان افرادی نیز هستند که کارشان نیازمند سفرهای داخلی و خارجی است، با گذشت زمان کشورها با شرایط خاص و همچنین برای خروج صنعت گردشگری از رکود با ورود مسافران به کشورشان موافقت کردند.

بعضی از افراد نیز با توجه به اینکه از شیوه دورکاری استفاده می کنند و درگیر مکان نیستند نیز این ایام  و سفر در نوروز را غنیمت شمرده و برای سیاحت عازم مقصدهای متنوع می‌شوند.

 

فعالیت‌های پیش از سفر در نوروز ۱۴۰۰

برای سفر در کرونا فقط کافی است شما چندین مورد را رعایت نمایید، تا بتوانید به راحتی در این ایام نیز سفری دلپذیر را تجربه نمایید. ما در این متن تلاش می‌کنیم، به این نکات بپردازیم.

۱. همراه داشتن ماسک، شیلد و مایع ضدعفونی کننده دست (دقت داشته باشید که ماسک به طور کامل بینی و دهان را بپوشاند)

۲. بررسی قوانین کشور مقصد در مورد همه‌گیری ویروس کرونا (قوانین محلی مقصد هم بررسی شود)

۳. تزریق واکسن آنفلوآنزا

۴. در امکان عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی حتما از ماسک استفاده کنید.

۵. در مکان‌های غریبه فاصله دو متری را با افراد غیر گروه خود رعایت کنید.

۶. شستشوی مداوم دست و یا ضدعفونی کردن با مایع حاوی حداقل ۶۰ درصد الکل باشد.

۷. اجتناب از ارتباط با افراد بیمار

۸. از لمس چشم، دهان و بینی خودداری کنید.

۹. ۱۵ روز قبل از سفر ترجیحا ارتباطات خود را به حداقل برسانید.

۱۰. انجام تست کرونا قبل از سفر الزامی است. (کپی تست را همراه خود داشته باشید.)

۱۱. در صورت مثبت بودن تست از انجام سفر خودداری کنید و سریعا خود را قرنطینه نمایید.

با رعایت همه موارد ذکر شده در بالا شما به راحتی می‌توانید به هر مکانی در دنیا سفر کنید، بدون اینکه نگران وضعیت سلامتی خود باشید.

پس از بازگشت از سفر نیز خود را برای مدت یک هفته از محافل عمومی، عزیزانتان و افراد مشمول گروه‌های خطر دور نگه دارید.

با شروع واکسیناسیون در دنیا نیز شرایط روز به روز به سمت روزهای قبل از این همه‌گیری نزدیکتر می‌شود اما باید در نظر داشته باشیم که میزان واکسن تولیدی پاسخگوی جمعیت انسانی نیست، پس تا عادی شدن شرایط باید تابع قوانین حاکم در کشورها باشیم تا خود و خانوادمان را از بیماری حفظ نماییم.

ما در ژیوار همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا شما در این روزهای کرونایی سفری دلپذیر و خاطره‌انگیز را تجربه نمایید، سفری که شاید برای نسل‌های آینده قصه ای بس شنیدی باشد.

در پایان امید که این متن در جهت رفع ابهام سوالات خواننده کمک‌کننده بوده باشد.

اگر خواننده باز هم دچار ابهاماتی در این زمینه است می‌تواند با تماس با ژیوار از توضیحات همکاران ما بهره‌مند گردد.

 

سفر در نوروز ۱۴۰۰

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال خیلی از مردم به تکاپو می‌افتند، تا با برنامه ریزی از تعطیلات خود بهترین بهره را بجویند.

بعضی استراحت پیشه می‌کنند، بعضی به انجام امور معوقه خود می‌پردازند، بعضی نیز فرصت را غنیمت شمرده و سفر را انتخاب می‌کنند.

سال ۹۹ سالی بس عجیب بود، پیش از آغاز سال جهان درگیر ماجرایی شد که گمان می‌برد موقتی است، اما با گذشت زمان مشخص شد که حل این مسئله زمانبر است.

خوشبختانه پیش از پایان یافتن این سال ما شاهد پیدا شدن راه‌حل این مشکل بودیم، حال که مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع گشته‌اند، می‌توان به سفر در دوران کرونا نیز چشم امید دوخت.

شرایط سفر در نوروز ۱۴۰۰

سفرهای داخلی

با توجه به اینکه فعلا شرایط کشور ما ایران هنوز در مراحل اوج همه‌گیری است و تا نوروز۱۴۰۰ زمان زیادی مانده ‌است، پروتکل‌های سفر در داخل ایران هنوز اعلام نگردیده است.

اگر علاقمندید جز اولین افراد باشید که جزییات مربوط به سفر در نوروز۱۴۰۰ را در اسرع وقت دریافت کنید، صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام آژانس ژیوار را دنبال کنید.

سفرهای خارجی

برای سفر به خارج از ایران اما شرایط متفاوت است، با توجه به اینکه برای خروج از کشور مبدا و ورود به کشور مقصد تست کرونای شما باید انجام پذیرد و شما با تست منفی توانایی سفر به هر کشوری را دارید، سفرهای خارجی کاملا بی‌خطر انجام می‌شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

سفرهای نوروزی محدود می‌شود؟

فوت‌وفن‌های سفر ارزان نوروزی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *