چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری را برای سفر‌های آخر هفته انتخاب نکنید

نگرانی مردم چهارمحال و بختیاری به واسطه تعطیلات آخر هفته و ورود مسافر به استان که سبب صعودی شدن شیوع کرونا در این استان می‌شود، افزایش یافته است.

در حالی که مردم چهارمحال و بختیاری هر ساله با مهمان نوازی خود خاطره خوشی را در سفر‌های مسافران و گردشگران این استان رقم می‌زنند، اما امسال به واسطه شیوع کرونا، مردم چهارمحال و بختیاری از ورود مسافر و گردشگر به استان نگران هستند.

مردم از مسافران و گردشگران می‌خواهند که به این استان سفر نکنند و به توصیه‌ها و هشدار‌های وزارت بهداشت توجه کنند تا زمینه برای قطع زنجیره ابتلا به بیماری کرونا در سطح کشور فراهم شود.

کرونا این روز‌ها به عنوان مهمترین خطر سلامت مردم به شمار می‌رود و ورود مسافران و گردشگران به استان می‌تواند زمینه را برای گسترش این بیماری فراهم کند.

مهمان نواز هستیم، ولی در شرایط کرونا نه

شمسی پور یکی از شهروندان شهرکردی اظهار داشت: کرونا این روز‌ها به عنوان مهمترین خطر سلامت مردم به شمار می‌رود و ورود مسافران و گردشگران به استان می‌تواند زمینه را برای گسترش این بیماری فراهم کند.

او با بیان اینکه نگرانی‌های مردم در زمینه ورود مسافر در تعطیلات آخر هفته و افزایش شیوع کرونا افزایش یافته است افزود: سخت گیری‌ها برای جلوگیری از ورود مسافر و گردشگر به استان افزایش یابد.

شمسی پور اضافه کرد: مردم برای حفظ سلامتی خود و ساکنان استان‌های مقصد گردشگری به توصیه‌های بهداشتی وزارت بهداشت توجه کنند و در خانه ماندن را برای قطع زنجیره ابتلای کرونا مورد توجه قرار دهند.

همه ساله شهرستان سامان، بن، شهرکرد و کوهرنگ مهمترین شهرستان‌های مقصد گردشگری در این استان به شمار می‌روند که هم اکنون مکان‌های گردشگری برخی مناطق طی تصمیمات اتخاذ شده در ستاد‌های شهرستانی مقابله با کرونا در تعطیلات آخر هفته تعطیل شده‌اند.

شهرستان سامان خدمات به مسافران ارائه نمی‌کند

کمال اکبریان فرماندار شهرستان سامان اظهار داشت: تمام مکان‌های گردشگری طبق مصوبه ستاد کرونا در این شهرستان در تعطیلات آخر هفته تعطیل است.

 

او افزود: تور‌های گردشگری اجازه سفر به شهرستان سامان را ندارند و به میراث فرهنگی اعلام شده است که به تمام تورگردانان کشوری اعلام شود که هیچ تور گردشگری اجازه ورود به شهرستان سامان را ندارد.

اکبریان اضافه کرد: تمامی مکان‌های گردشگری از جمله باغ‌های گردشگری، خانه مسافر‌های روستایی، باشگاه‌های رفتینگ و رستوران‌ها، بجز غذای بیرون بر تعطیل است.

او ادامه داد: حفظ سلامت مردم اولویت اصلی مسئولان در این شهرستان است و محدودیت‌های لازم برای جلوگیری از ورود مسافر به این شهرستان در نظر گرفته شده است.

تور‌های گردشگری اجازه ورود ندارند

کیانوش نادری فرماندار شهرستان بن نیز در این زمینه گفت: شهرستان بن در دهه اول محرم پذیرای مسافران نیست و خدمات گردشگری در این شهرستان ارائه نمی‌شود.

او افزود: تمام مکان‌های گردشگری این شهرستان از جمله دریاچه گرداب بن تعطیل است.

نادری اضافه کرد: طی برنامه ریزی‌های انجام شده خانه‌های مسافر، مکان‌های تاریخی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و… در تعطیلات پایانی هفته تعطیل هستند و هیچ خدماتی به مسافران در این شهرستان ارائه نمی‌شود.

او ادامه داد: تعطیلی مراکز گردشگری و اقامتی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره شیوع این بیماری انجام شده است.

نادری گفت: مراسم مهم و معروف عزاداری محرم در این شهرستان از جمله «آقاسلام» برگزار نمی‌شود.

او افزود: از ورود تور‌های گردشگری به شهرستان نیز جلوگیری می‌شود و تور‌های گردشگری اجازه ورود به شهرستان بن را ندارند.

استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار دارد

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درباره وضعیت شیوع کرونا در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار دارد.

 

او افزود: طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت بهداشت استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان همچنان در وضعیت هشدار قرار دارند.

شیرانی اضافه کرد: افزایش مسافرت‌ها به استان می‌تواند وضعیت شیوع کرونا را در این استان تشدید کند و این استان را در وضعیت قرمز قرار دهد.

او ادامه داد: کاهش سفر و کاهش ورود مسافر به استان در تعطیلات آخر هفته نقش مهمی در جلوگیری از شیوع کرونا در سطح استان دارد.

شیرانی گفت: انجام هرگونه مسافرت به استان برای برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا توسط چهارمحالی‌های ساکن دیگر استان‌ها خطرآفرین و تشدید کننده شیوع بیماری کووید ۱۹ است.

سلامتی مهمترین نعمت خداوند است که حفظ این نعمت در گرو رعایت موازین بهداشتی و توصیه‌های وزارت بهداشت است و مردم با خودداری از سفر کردن و در خانه ماندن نقش مهمی در حفظ سلامت خود و دیگران و قطع زنجیره ابتلاء به کرونا دارند.

منبع: مهر

مرتبط:

سامان _ نگین گردشگری چهارمحال وبختیاری

تالاب چغاخور _آینه ی طبیعت بختیاری

هیجان رفتینگ در رودخانه‌های ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *