سامان

اماکن‌ گردشگری شهرستان سامان در محرم پذیرای مسافران نیست

فرماندار سامان گفت: تمامی اماکن گردشگری این شهرستان همزمان با دهه نخست محرم به‌طور کامل تعطیل است و به‌هیچ‌وجه پذیرای مسافران نیست.

کمال اکبریان روز پنجشنبه در ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: این اقدام به ‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن انجام می‌شود.
وی افزود: در این مدت هیچ‌کدام از مکان‌های گردشگری شهرستان سامان مانند باغ‌های گردشگری، باشگاه‌های رفتینگ، خانه‌های مسافر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌ها و سایر مرکزهای اقامتی و گردشگری حق ارایه هیچ‌گونه خدماتی به گردشگران و مسافران ورودی به این شهرستان را ندارند.
اکبریان تصریح کرد: در این مدت همچنین هیچ‌کدام از تورهای گردشگری اجازه ورود به شهرستان سامان را نخواهند داشت.
وی یادآور شد: در این راستا همکاری مسوولان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با مدیران شهرستان سامان ضروری است.
فرماندار سامان اظهار داشت: تمامی مسوولان هیات مذهبی این شهرستان تصمیم‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با ستاد مقابله با ویروس کرونا را دریافت کرده و توجیه شده‌اند.
وی گفت: همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان برپایی هرگونه موکب و یا پخش نذورات در سطح شهرستان سامان ممنوع است.
اکبریان، سلامت مردم را اولویت اصلی مدیران اعلام و تاکید کرد: مسوولان هیات مذهبی موظفند تمامی برنامه‌های خود را در این ایام با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا کنند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری کووید ۱۹ شده، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

شناسایی تورهای غیرمجاز از طریق ثبت در سامانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *