اسکله‌های هرمزگان-گردشگر دریایی هرمز

گردشگر دریایی هرمز در روزهای پساکرونا نیازمند تفکری نظامند است

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: توسعه گردشگر دریایی هرمز در روزهای پساکرونا نیازمند برنامه‌ای جامع و تغکری نظامند از سوی دستگاه های متولی است.

علیرضا محمدی کرجی ران روز پنجشنبه در جریان بازدید یکروزه از جزیره هرمز افزود: در نوروز ۹۸ در برخی از روزها آمار تردد دریایی جزیره هرمز با قشم برابری می‌کرد و یا از آن پیشی می‌گرفت که این خود مبین این موضوع است که باید با ترسیم اهدافی  مشارکت سایر دستگاه های متولی برای روزهای پسا کرونا که با خیل عظیم توریست دریایی مواجه خواهیم شد، برنامه‌ای جامع داشته باشیم.
وی بیان داشت:.با استناد به آمارهای ثبت شده در سامانه ترددهای دریایی، وجود مولفه‌هایی نظیر جاذبه‌های طبیعی و گردشکری، سواحل بکر، وجود رنگ‌های متنوع طبیعی و اماکن تاریخی اقبال مسافران را در سال‌های اخیر جهت بازدید از جزیره هرمز دوچندان کرده است.
مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اظهارداشت: در هفته دولت امسال نیز برای توسعه گردشگر دریایی هرمز شاهد بهره برداری از دیوار ساحلی و سایبان گردشگری این جزیره هستیم.
وی با تشریح اقدام‌های سازمان بنادرو دریانوردی در سال‌های اخیر در جزیر هرمز گفت: یکی از اقدام‌های مهم این سازمان لایروبی بندرگاه هرمز با هدف افزایش ضریب ایمنی عملیات بندری، ایجاد شرایط ایمن برای ورود شناورهای مسافری وخدماتی و همچنین ارتقای ظرفیت برای پذیرش شناورهای ۱۵۰۰ تنی بوده است.
کراجی ران یادآورشد: ایجاد وتوسعه زیرساخت‌های دریایی، بندری و گردشگری در قالب مسوولیت‌های اجتماعی و وظایف اصلی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی است که با سرعت مورد بررسی و ارزیابی فنی قرار می‌گیرد.
وی همچنین بااشاره به خواسته مردم و مسوولان جزیره هرمز مبنی بر نوسازی و جابجایی یک فروند رمپ فلزی که در یک نقطه از جزیره  بلااستفاده رها شده وانتقال آن به بندرگاه باهدف ارتقای ظرفیت پهلوگیری شناور گفت: این آمادگی وجود دارد در صورت همکاری سایر ارگان‌های ذیربط نسبت به جابجایی، نوسازی، مکان یابی و استقرار آن اقدام لازم صورت پذیرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، توزیع عادلانه منابع تخصیص یافته در راستای تقویت بنادر کوچک را مهم‌ترین اصل عنوان کرد و گفت: آنچه مسلم است برخورداری متوازن بنادر از اعتبارات به فراخور نوع فعالیت تجاری، گردشگری و یا مسافری است تا بتوان ضمن تقویت بنادر کوچک، در مسیر رونق بخشی به پیشه و معیشت ساحل نشینان گامی مهم برداشت.

همچنین بازدید  از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سفر به این جزیره بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این سفر یکروزه به همراه محمد رضا پور رجبی معاون فنی و نگهداری و عباس کمالی معاون مهندسی و عمران این اداره کل، از بخش‌های مختلف جزیره هرمز بازدید کرده و با امام جمعه و بخشدار جزیره دیدار و گفت وگو کردند.

جزیره هرمز به دلیل وجود تنوع گسترده رنگی که زیبایی‌های چشم نوازی را فراروی گردشگران قرار می‌دهد به جزیره رنگین کمانی خلیج فارس شهره است.
همچنین این جزیره که در ۹.۶ مایلی برابر (۱۸ کیلومتری) بندرعباس واقع شده، بدلیل مجاورت با تنگه هرمز از اهمیت استراتژیک و راهبردی ویژه‌ای برخوردار است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

الهه نمک از مکانهای دیدنی جزیره هرمز

جزیره هرمز _این جزیره را قبل از مرگ ببیند!

قلعه پرتغالی‌ ها در جزیره هرمز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *