نمایشگاه ملی صنایع دستی

«اما»ی بزرگ مقابل نمایشگاه ملی صنایع دستی

خبرهای رسیده از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حاکی از آمادگی برای برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی است؛ با این همه، برگزاری این رویداد همچنان با یک «اما»ی بزرگ به نام کرونا همراه است.

 شیوع کرونا باعث شد تا سال گذشته نمایشگاه ملی صنایع‌دستی برگزار نشود، اما عبدالحسین کفیری، مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چنین عنوان می کند که در نظر دارند سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی را امسال برگزار کنند.

توجه به اهمیت حوزه صنایع‌دستی و حمایت هرچه بیشتر از هنرمندان و فعالان این حوزه علت این تصمیم عنوان شده است.

با این همه برگزاری نمایشگاه منوط به یک تصمیم مهم و آن هم صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است. مجوزی که در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی کرونا در کشور، امری غیرممکن به نظر می رسد.

هرچند نماینده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رعایت تمامی پروتکل ها به شرط صدور مجوز ستاد ملی مقابله کرونا را وعده داده است و از طرفی پیکر بی جان صنایع دستی در روزهای کرونایی، به گواه کارشناسان و فعالان این حوزه، نیاز به تنفسی دوباره دارد. اما اینکه برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در پیک جدید بیماری، می تواند به منزله نفسی دوباره تلقی شود یا همین حیات اندک را هم از عرصه صنایع دستی بگیرد، پرسشی است که در صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا و برگزاری نمایشگاه، می توان نتایج آن را مشاهده کرد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اعلام کرده است که «بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، همزمان با برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف، از یکم الی هفتم شهریور امسال، سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی نیز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین­‌المللی تهران برگزار می شود.»

او اضافه کرده است: «این نمایشگاه با حضور هنرمندان، تولیدکنندگان و فعالان صنایع‌دستی سراسر کشور و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی (به شرط صدور مجوز ستاد ملی مقابله کرونا) برگزار می‌شود و در همین راستا سالن‌های شماره ۸ و ۹ مختص شرکت‌­ها و برندهای مطرح صنایع‌دستی و سالن­‌های شماره ۱۱-۱۰ و ۲۵ به‌منظور حضور هنرمندان و تولیدکنندگان استان‌های مختلف کشور در نظر گرفته شده است.»

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *