تپه-حسنلو

امسال ۵۶۰۰ گردشگر از مجموعه تاریخی حسنلو بازدید کردند

مدیر پایگاه حسنلو نقده از افزایش ۳۱ درصدی بازدیدکنندگان از این مجموعه طی سال جاری خبر داد.

حسن شیری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه طی سال جاری حدود ۵۶۰۰ نفر از این مجموعه بازدید کردند، افزود: میزان بازدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: این میزان بازدید کننده نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶،  حدود ۱۲۶ درصد افزایش یافته و از این تعداد ۱۳۰ نفر آن گردشگران خارجی از کشورهای مختلف بودند.

شیری با اشاره به اقدامات انجام یافته در طول سال باهدف رضایتمندی بازدیدکنندگان اظهار کرد: در طول سال جاری اقداماتی از قبیل برگزاری برنامه های متنوع مانند نوروزگاه، معرفی بیشتر مجموعه در رسانه ها و عموم مردم، توزیع بروشورهای متنوع و رایگان در پایگاه انجام یافته است.

مدیر پایگاه حسنلو مستقر نمودن راهنمایان گردشگری، نصب تابلوها و بیلبوردهای معرفی اثر در جاده‌های اصلی منتهی به آن و اقدامات مستمر حفاظتی و مرمتی را از دیگر اقدامات مهم در جهت جذب و افزایش گردشگر عنوان کرد و گفت: با این اقدامات صورت گرفته، روند صعودی افزایش گردشگر در ماهها و سالهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه بزرگترین شهر عصر آهن در خاورمیانه است که قدیمی ترین لایه آن در حدود ۸۰۰۰ سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه ای است.

منطقه تاریخی حسنلو در ۸۰ کیلومتری ارومیه و ۹ کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد که در سال ۱۳۴۴ به شماره  ۴۸۵ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در حال حاضر جهت انجام فعالیت‌های علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده است .

کشف جام زرین حسنلو در سال ۱۳۳۷ یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است. این اثر نفیس با ۹۵۰ گرم وزن و ۳۰۰۰ سال قدمت در موزه ملی ایران نگهداری می شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *