گردشگری-سد-دریاچه

ایجاد فرصتهای گردشگری در سدها و دریا

وزیر نیرو در جلسه وزیر نیرو گفت: با تاکید رئیس جمهور فرصت های گردشگری در سدها و دریاچه های آنها به وجود می آید، چرا که حوزه گردشگری منبع درآمد تجدیدپذیر به شمار می رود.

وزیر نیرو امروز چهارشنبه ۱۱دی ماه در جلسه شورای اداری شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: با تاکید رئیس جمهور فرصت های گردشگری در سدها و دریاچههای آنها به وجود می آید، چرا که حوزه گردشگری منبع درآمد تجدیدپذیر به شمار می رود.
رضا اردکانیان با بیان اینکه تفاهنامه ای با وزارت گردشگری به امضا رسیده تا از ظرفیت سدها دریاچه و مخازن آن برای حضور گردشگران داخلی و خارجی استفاده شود، خاطرنشان کرد: انجام این کار فضایی را فراهم می آورد تا بازگشت رقم سرمایه گذاری را در کمتر از دو سال شاهد باشیم.
وزیر نیرو گفت: البته این کار باید با رعایت ملاحظات زیست محیطی و رعایت حریم کیفی سدها انجام شود تا هموطنانمان از ۵۰ دریاچه با مقیاس بزرگ در کنار این سدها به عنوان فضاهای تفریحی استفاده کنند.
اردکانیان در ادامه از الحاق ایران به اتحادیه منطقهای اوراسیا خبر داد و بیان کرد: استان مرزی اردبیل می تواند در بازار صادراتی ۲۰۰ میلیون دلاری اوراسیا حضوری فعال داشته باشد.
وی افزود: به دنبال پیگیریهایی که مسئولان استان اردبیل از وزارت نیرو داشتند، تخصیص منابع آب بهبود یافته و گره گشایی در این بخش در استان اردبیل اتفاق افتاده است.
وزیر نیرو از افتتاح نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: این نیروگاه سال آینده وارد مدار شده و به جمع کلکسیون نیروگاههای آبی، گازی، اتمی و … اضافه خواهد شد.
اردکانیان ادامه داد: پست ۲۳۰ کیلوولت شهرستان مشگین شهر سال آینده وارد مدار شده و ارتقای کیفی تامین و توزیع برق را در شهرستان با توجه به توسعه بخش کشاورزی صنعت و گردشگری شاهد خواهیم بود.

تاب آوری جامعه را در شرایط تحریم باید بالا ببریم
وزیر نیرو گفت: وظیفه همه ماست که با نگاه به استعدادها و توانمندیهای خود در برابر تحریمهای ظالمانه استکبار جهانی تاب آوری و مقاومت خود را افزایش دهیم.
اردکانیان با تبریک میلاد فرخنده حضرت زینب (س) اظهار کرد: خادمان نظام اسلامی تلاش میکنند تا در این شرایط سخت مشکلات و تنگناهای مردم را رفع کرده و امیدواری آنها را به آینده افزایش دهند.
وی خاطرنشان کرد: تحریمها با هدف خاص علیه کشورمان تعریف و اعمال شده و تا زمانی که تحریک کنندگان طراحی مسیر تحریم را شایسته تشخیص دهند به آن ادامه میدهند و انصراف از این مسیر نشانه ناکامی دشمنان است.
وزیر نیرو گفت: تحریم نه تنها برای ملت ایران بلکه برای خود تحریم کنندگان و جامعه جهانی هزینه بر است، همانطوری که در وقوع جنگ تنها محدوده جغرافیایی و مرزها تحت تاثیر قرار نمیگیرد بلکه معادلات جهانی به هم  می خورد.
اردکانیان افزود: وجه مشترک ما در مسئولیتها و ماموریتهایمان این است که با توجه به استعدادها و توانمندیهای خود تاب آوری افراد جامعه را افزایش داده تا یک جامعه مقاوم و ایمن را داشته باشیم.
وی با اشاره به عوامل موثر در تاب آور جامعه گفت: استفاده از منابع و امکانات موجود با بهره وری بالا و نشان دادن این تاب آوری موثر است و ضرورت دارد همه مردم در استفاده بهینه از منابع اعم از آب انرژی غذا و سایر امکانات بهینه عمل کنیم.
وزیر نیرو ادامه داد: در همین تابستان امسال همکاران ما در وزارت نیرو در طراحی جدید خود موفق شدند توان پره های توربینهای آبی را افزایش دهند تا به ازای یک مترمکعب محصول خشک بیشتری تولید کنیم.
اردکانیان افزود: جوامع مختلف با رعایت الگوهای مصرف صحیح سعی کردند آسیب پذیری کمتری داشته باشند و تاب آوری آنها نیز ارتقا یافته است.
وی از پرمصرفی به عنوان نقطه آسیب زا یاد کرد و گفت: ما تا زمانی که مصرف خودمان را در بحث انرزی آب مواد غذایی و منابع مالی بهینه نکنیم جامعه تاب آوری نخواهیم داشت.
وزیر نیرو به موضوع جلب رضایت و تفاوت آن با احساس رضایت اشاره و تصریح کرد: باید به سمت تولید حداکثری و مصرف حداقلی حرکت کنیم تا با رعایت مولفه احساس رضایت جامعهای تاب آور داشته باشیم.
اردکانیان به رعایت اصل همسوئی و همدلی در جامعه و جلوگیری از تزریق بار منفی و ناامیدی تاکید کرد و گفت: در این شرایط حساس به رغم بسیاری از نارسائیها و ناملایتیها وظیفه همه مسئولان است تا روح امید نشاط و سرزندگی را در جامعه تقویت کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *