گردشگری-سلامت

ایران می‌تواند به برند گردشگری درمانی در منطقه تبدیل شود

مجید مهدوی گفت: ایران به دلیل دارا بودن چشمه‌های آب گرم و درمانی می تواند با یک برنامه ریزی کوتاه مدت به برند گردشگری درمانی در منطقه تبدیل شود.

مجید مهدوی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ذاتی و اهداف پیش روی این شرکت توسعه زیر ساخت‌های لازم در ایجاد حمام‌های سنتی با خواص درمانی و معدنی در کشور است، گفت:اولین گام، تبیین و معرفی آورده اقتصادی حاصل از فعالیت حمام‌های سنتی و معدنی برای جوامع محلی است.

وی افزود: برای تکمیل و ایجاد زیرساخت در تاسیس حمام‌های سنتی با خواص درمانی و معدنی باید از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره برد که در این راه می‌توان به منظور حمایت از جوامع روستایی در ایجاد درآمد پایدار و کاهش چرخه مهاجرت روستا به شهر؛ تاسیس و بهره برداری حمام‌های سنتی در روستا‌های دارای چشمه‌های آب گرم و معدنی  استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصص ایرانگردی و جهانگردی بیان کرد:ایران به دلیل دارا بودن چشمه‌های آب گرم و درمانی می تواند با یک برنامه ریزی کوتاه مدت به برند گردشگری درمانی در منطقه تبدیل شود.

مهدوی گفت:به زودی بانک جامع اطلاعاتی از چشمه‌های آب گرم و معدنی به منظور ایجاد بسته‌های سرمایه گذاری در تاسیس حمام سنتی با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها گردآوری خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *