بازدید از پارک ملت و جاذبه های دیدنی آن

شهر تهران، به عنوان پایتخت ایران، دارای جاذبه های تفریحی، گردشگری، تاریخی، فرهنگی و به طور کلی، انوع و اقسام جاذبه های دیدنی و تفریحی می باشد.

برخی از این جاذبه ها نسبی به سایر جاذبه های گردشگری از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و در واقع، از زمان های بسیار قدیم، به عنوان پاتوقی برای پیر و جوان به حساب می آمد.

پارک ملت با قدمتی چند صد ساله، یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک های تهران می باشد که هر ساله، افراد بسیار زیادی از شهرهای مختلف، به این جاذبه گردشگری سفر می کنند و ساعاتی را در روز، صرف بازدید و گذراند وقت خود در این پارک می کنند.

در این مطلب به معرفی مشهورترین پارک تهران یعنی پارک ملت تهران پرداخته ایم. اگر تا به حال از این پارک دیدن نکرده اید و یا با آن آشنایی ندارید، توصیه می کنم مطالعه این مطلب را از دست ندهید تا با زیباترین پارک شهر آشنا شوید.

مختصری درباره پارک ملت تهران

پارک ملت از جمله پارک هایی است که در مساحتی بزرگ، جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی را در درون خود جای داده و هر فردی در هر بازه سنی، می تواند از آن بازدید کند و وسیله ای برای سرگرمی در آن پیدا کند.

اما باید بگوییم که این پارک، تنها در میان ساکنین تهران محبوبیت ندارد. بلکه توریستان و گردشگران متعددی به تهران سفر می کنند تا از نزدیک، از جاذبه های گردشگری این شهر به خصوص پارک ملت دیدن کنند.

اکثر توریست ها با اقامت در تهران اقدام به بازدید از تمامی جاذبه های این شهر می کند. همچنین برخی از آن ها با اجاره خانه روزانه در تهران به بازدید برخی از مهم ترین جاذبه های این شهر می پردازند. مساحت این پارک در حدود ۳۴ هکتار می باشد.

پارک ملت

باغ وحش پارک ملت تهران

از جمله جانوران موجود در این پارک می توان به مارال، گوزن شاخ دار، شتر مرغ، میمون، بز کوهی، آهو، غزال، خرگوش، و همچنین گرندگانی مانند غقاب، کرکس، طاووس، فنچ، قو، طوطی، مرغابی، جغد، مرغ عشق و … اشاره کرد. این باغ وحش در قسمت غربی پارک قرار گرفته است و به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

دریاچه مصنوعی

در قسمت شمالی پارک ملت، دریاچه ای مصنوعی وجود دارد که چشم انداز این پارک را دو چندان کرده است. در این دریاچه، ماهی، قورباقه و آبزیان متعددی زندگی می کنند.

همچنین پرندگانی (اردک، پلیکان، قو، غاز) که به طور آزادانه در پارک می چرخند، اکثرا در کنار این دریاچه اقامت دارند و مشغول آبتنی می باشند. یکی از زیباترین سازه های این پارک، پلی معلق است که بر روی دریاچه قرار دارد.

پردیس سینمایی پارک ملت

در این پارک، یک پردیس سینمایی بزرگ وجود دارد که مکان مناسبی برای تفریح و تماشای فیلم می باشد. در این پردیس سینایی امکانات بسیار زیادی وجود دارد که از آن ها می توان به رستوران، کافی شاپ،  فروشگاه، پارکینگ، کافه کتاب، و … اشاره کرد.

این پردیس سینمایی با زیربنایی در حدود ۶ هکتار، دارای چندین سالن سینما می باشد که بعد از اتمام پاندمی کرونا ویروس، اگر در پارک ملت مشغول به گشت و گذار هستید، می توانید در این سینما تفریحات خود را تکمیل کنید.

سایر جاذبه های گردگشری این پارک

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، جاذبه های گردشگری بسیار زیادی در این پارک وجود دارد که بازدید از هر کدام، حال و هوای خاصی را به شما منتقل می کند.

از جمله جاذبه های گردشگری این بوستان می توان به ورودی جذاب و زیبا، درختان سربه فلک کشیده و تنومند، آبنما، مجسمه هایی از افراد مشهور و مجسمه مادر، قطار دودی، سینما چهار بعدی، مجسمه های دوستی، و همچنین پیاده روهای جذاب و دوست داشتنی اشاره کرد.

پارک ملت

امکانات رفاهی پارک ملت

در این پارک علاوه بر وجود امکانات و جاذبه های تفریحی، اممکانات رفاهی متعددی نیز وجود دارد که از آن ها می توان به کافه ها و رستوران های متعدد، کافی شاپ، نیمکت، آلاچیق، پارکینگ، بوفه، سرویس های بهداشتی متعدد، نمازخانه، آبخوری، کلینیک گل و گیاه، و … اشاره کرد.

امکانات ورزشی متنوع

در پارک ملت برای ورزشکاران و علاقه مندان به رشته های ورزشی، فضاها و لوازم ورزشی مورد نیاز در نظر گرفته شده، تا شهروندان و گردشگران بتوانند از آنها استفاده بهینه را ببرند و لحظاتی فراموش نشدنی را تجربه کنند. از جمله تفریحات و ورزش های پارک ملت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میزهای تنیس روی میز 

اگر اهل تنیس هستید، لوازم مورد نیازتان (راکت ها و توپ مخصوص) را بردارید و به همراه دوستان ورزشکار خود به پارک ملت بروید و یک رقابت دوستانه و شاد را تجربه کنید.

 فوتبال دستی

با یک همراه اهل رقابت و هیجان به پشت میز فوتبال دستی های پارک بروید و در یک مسابقه مهیج، لحظات شادی را پشت سر بگذارید.

مسیر پیاده روی

از جمله فعالیت ها و تفریح های بسیار لذت بخش در پارک ملت، پیاده روی است. قدم زدن در میان درختان بلند قامت این بوستان در میان فضای سرسبز و چمن کاری شده و بالا پایین رفتن از تپه های کوچک و بزرگ پارک از کارهایی ست که نمی توان در زمان حضور در اینجا از دست داد.

پارک ملت

زمین بازی بدمینتون

برخی از بخش های پارک برای بازی های توپی و گروهی درست شده اند تا افراد بتوانند به راحتی یک بازی خوب و پر نشاط داشته باشند. بدمینتون خود را برداشته و مسابقه را با حریف تان آغاز کنید.

والیبال 

فضایی برای بازی والیبال نیز وجود دارد، فقط یادتان باشد تور والیبال خود را ببرید و در جایگاه مخصوص نصب کنید.

میز و صندلی شطرنج

شطرنج یکی از بازی های مورد علاقه در همه رده های سنی است. صندلی ها و میزهای مخصوص شطرنج در پارک ملت کار گذاشته شده است. اگر اهل شطرنج هستید، مهره های شطرنج خود را همراه ببرید.

ورزش صبحگاهی

صبح ها بانوان و آقایان به پارک می روند، گروهی ورزش کرده و روز خود را با نشاط و انرژی آغاز می کنند. شما هم اگر صبح هنگام وقت دارید به جمع آن ها بپیوندید. در قسمت هایی از بوستان نیز، وسایل ورزشی همگانی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید به سلامت خود کمک کنید.

پارک ملت

موقعیت مکانی و مسیر دسترسی

این بوستان یکی از جاذبه های گردشگری در شمال تهران است. سپس در این خیابان در پایین تر از پارک وی و در شمال بزرگراه هاشمی رفسنجانی، به این پارک دسترسی پیدا کنید. اگر تا به حال از این پارک دیدن نکرد اید، توصیه می کنم با اجاره روزانه خانه در تهران با خیال راحت لیستی از جاذبه های گردشگری این شهر تهیه کرده و از آن ها دیدن کنید.

مرتبط:

آتشکده آدریان تهران

کاخ گلستان _زیباترین جاذبه گردشگری در تهران

آشنایی با باغ پرندگان تهران در سال ۱۳۹۹

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *