باغ ماژورل

باغ ماژورل مراکش، از زیباترین باغ های جهان

باغ ماژورل دارای انواع درختان و گل های کمیاب از ۵ قاره جهان میباشد و بطور خاص دارای انواع مختلف درخت کاکتوس است.

کشور مراکش

کشور مراکش یکی از کشورهای پادشاهی قاره آفریقا است که پایتخت آن شهر رباط است.

مراکش در دورترین قسمت شمال غربی قاره آفریقا واقع شده است. از شمال به دریای مدیترانه و جبل الطارق( ۴۶۸ کیلومتر) و از غرب به اقیانوس اطلس( ۲۷۰۰ کیلومتر) منتهی می شود.

مراکش از شرق با الجزایر( ۱۵۵۹ کیلومتر) و از جنوب با سرزمین مورد اختلاف صحرای غربی( ۴۴۳ کیلومتر) هم جوار است. مراکش یا همان مغرب دارای آب و هوایی نسبتا معتدل است و با توجه به جاذبه های متعددی که دارد مکانی جذاب برای بسیاری از گردشگران حرفه ای است. مراکش دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زيادي میباشد، یکی از این جاذبه های دیدنی باغ ماژورل، می باشد که در این مطلب به معرفی آن می پردازیم.

باغ ماژورل

باغ ماژورل

باغ ماژورل، یکی از بهترین باغ های جهان به شمار می رود. این باغ در سال ۱۹۴۷ میلادی تا کنون به روی عموم مردم باز است و مسافران مراکش میتوانند از آن دیدن کنند.

باغ ماژورلف با گل های کاکتوس و درختان نخل و سرخس، توسط نقاشی به اسم ژاک ماژورل ساخته شد. ژاک ماژورل که نقاشی فرانسوی بود، سالها در مراکش ساکن گردید و با نقاشی زندگی مردم محلی مراکش، معروف شد. معروف ترین یادگار بازمانده از او باغ ماژورل و نوعی رنگ آبی است که امروزه به نام آبی ماژورلی شناخته می شود. این باغ استودیوی  محل زندگی ماژورل بود. بعد از مرگ او در سال ۱۹۶۲، طراح مد فوانسوی به نام ایو سن لوران باغ ماژورل، را خرید و پس از مرگ وی در سال ۲۰۰۸، خاکستر او را در باغ پخش کردند.

مساحت باغ ماژورل، ۱۰هزار مترمکعب بوده و پر از گل و گیاهان بسیار دیدنی و خوشبویی است که در بخش های گوناگون عمارت ماژورل قرار دارد. این باغ تنها برای انسانها جذاب نیست، بلکه برای انواع پرندگان هم شرایط مساعدی موجود است تا بتوانند زندگی کنند، در باغ ماژورل،  حدود ۱۵ نوع پرنده زندگی می کنند.

باغ ماژورل

 

موزه باغ ماژورل

یکی از پر بازدیدترین بخش های باغ ماژورل، موزه ای است به اسم بربر که میتوانید زمانی که به این باغ رفتید از آن دیدن کنید. در گذشته از بربرها با نام آمازیغ  هم  یاد می شده است. بربرها جزء بومیان شمال آفریقا بودند و هنوز هم نوادگانشان در این محدوده زندگی می کنند. موزه باغ ماژورل، از بخش های نوساز باغ است که در سال ۲۰۰۱ میلادی به ماژورل اضافه شد. موزه بربر را برای تکریم و شناساندن تمدّن این مردم به ماژورل افزودند. در این موزه نقاشی های نفیسی که خود ژاک کشیده بود یا طی سال های مختلف به او هدیه داده شده بود جمع آوری شده اند. مضمون اکثر این آثار بربرها هستند.

باغ ماژورل

ساعات بازدید از باغ ماژورل

ساعت بازديد از باغ ماژورل، از ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر است که می توان به راحتی با تاکسی هایی که در سطح شهر هستند به آن جا رفت.

نکته جالب این که، برای افردی که وضعیت مالی خوبی ندارند، بازديد رایگان است.

مرتبط:

بزهای درختی _جاذبه عجیب کشور مراکش

مراکش دارای بدبوترین جاذبه گردشگری جهان

شهر آبی مراکش ، بهشتی آرام در کشور رنگ‌های آفریقا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *