پرواز مستقیم گردشگری

نخستین پرواز مستقیم گردشگری میان رژیم صهیونیستی و مراکش

در پی عادی سازی روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی، نخستین پرواز مستقیم گردشگری میان اراضی اشغالی و شهر “مراکش” امروز یکشنبه انجام می‌شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رژیم صهیونیستی افتتاح خط هوایی مستقیم میان تل‌آویو و مراکش را گامی تاریخی توصیف کرد که در تقویت روابط دوجانبه سهیم است.

قرار است امروز دو پرواز تجاری از فرودگاه بین‌المللی بن گوریون نزدیک تل‌آویو به مقصد شهر مراکش انجام شود.

این دو هواپیما حامل شهروندان صهیونیستی هستند که برای گردشگری به مراکش می‌روند.

وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی گفت: پس از مهار ویروس کرونا ساخت زیرساخت‌ها و خاستگاه‌های گردشگری را جهت تقویت گردشگری در اسرائیل ادامه خواهیم داد.

وی در مراسمی به این مناسبت در فرودگاه بن گوریون افزود: خط هوایی میان اسرائیل و مراکش خط مهمی است و می‌تواند به تقویت توافقنامه‌های همکاری گردشگری، تجاری، اقتصادی و سیاسی میان دو “کشور” کمک کند.

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در توییتی نوشت: گامی دیگر در تقویت روابط اسرائیل و مراکش، امروز خط هوایی مستقیم میان تل‌آویو و مراکش توسط دو شرکت العال و اسرایر افتتاح می‌شود.

دو شرکت هواپیمایی اسرائیلی “العال” و “اسرایر” امروز به مقصد شهر مراکش واقع در کشور مراکش نخستین پرواز مستقیم گردشگری را آغاز می‌کنند.

مسؤولان مراکشی گفتند، علاوه بر این دو شرکت، شرکت هواپیمایی صهیونیستی “ارکیا” هم پروازهای خود را به مراکش از چهارم ماه اوت آغاز می‌کند.

این پروازها به صورت مستقیم میان تل‌آویو و مراکش و کازابلانکا و با هدف جذب ٣٨٠٠٠ گردشگر اسرائیلی تا پایان سال جاری انجام خواهد شد و شرکت هواپیمایی مراکش هم اعلام کرده ۱۲۰۰۰ گردشگر اسرائیلی را تا پایان ۲۰۲۱ وارد مراکش می‌کند.

 

مراکش انتظار دارد ۲۰۰ هزار گردشگر اسرائیلی را تا سال ۲۰۲۲ جذب کند.

مراکش در ماه دسامبر ۲۰۲۰ در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر منطقه صحرای غربی از سوی آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

دانستنی‌های جالب و جذاب از کشور مراکش

بزهای درختی _جاذبه عجیب کشور مراکش

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *