مراکش

شفشئون ،شهری آبی در کشوری بیابانی

گشت و گذار در خیابان‌های رنگی شهر “شفشئون”، روحیه تازه‌ای به شهروندان می‌بخشد؛ هر سال گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان برای دیدن این شهر به مراکش سفر می‌کنند.

در دنیای امروز که شهرهای بزرگ جهان را آسمان خراش‌ها و ساختمان‌های بلند احاطه کرده است، دیدن خیابان‌ها و ساختمان‌های رنگی، جلوه ویژه‌ای به شهر می‌بخشد و روحیه فوق العاده‌ای در شهروندان ایجاد می‌کند. یکی از این شهرهای رنگی زیبا که گرداگرد آن را کوه فرا گرفته است، در کشور مراکش قرار دارد؛ در  این شهر زیبا ترکیبی از معماری اسپانیایی و اسلامی به چشم می‌خورد.

شهر رویایی “Chefchaouen” مراکش

خیابان‌های آبی رنگ این شهر، نماد روح زندگی است؛ دیوارهای بخش قدیمی شهر رویایی “شفشئون” (Chefchaouen) همگی به رنگ آبی نقاشی شده و خانه‌های کوچک آن که متعلق به ماهی‌گیران و هنرمندان است، از رنگ‌های روشن تشکیل شده است. شهر شفشئون بیشتر به خاطر ساختمان‌های مجزا و خیایان های منحصر به فرد سفید و آبی رنگ آن مشهور است. این شهر که در سال ۱۴۷۱ میلادی تاسیس شد، در سایه‌های آبی رنگ محصور شده که زیبایی شگفت‌انگیزی به چهره شهر بخشیده است.

blank

شهر “Villajoyosa” اسپانیا

در شهر ویلاجویسا (Villajoyosa) خانه‌های رنگی ساحلی مخصوص ماهیگران وجود دارد که هدف از ساخت این خانه‌ها، تشخیص آسان آن‌ها توسط ماهیگران بوده است. ویلاجویسا به معنای شهر لذت است و این شهر به خاطر داشتن غذاهای خوب و باکیفیت و تولید شکلات، در جهان مشهور است. جالب است بدانید کارخانه شکلات‌سازی “Valor” که شکلات‌های خوشمزه کشور اسپانیا را تولید می‌کند در این شهرقرار دارد.

blank

همچنین رنگ‌آمیزی زیبای شهر باعث شده است تا گردشگران از هر گوشه و کنار به سوی ویلاجویسا کشیده شوند و علاوه بر لذت و گردش در اطراف شهر، غذاهای خوشمزه فرهنگ های مختلف جهان نظیر نروژی، آلمانی و روسیی را امتحان کنند. به تمام گردشگران توصیه می شود خوردن یک لیوان شکلات مایع با شیرینی‌های محلی این شهر به نام “churros” را از دست ندهند. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند فروشگاه های بزرگی را در این شهر پیدا کنند که تنها مخصوص فروش شکلات‌های خوشمزه است.

منبع:ایمنا

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *