ثبت ملی استان کرمان

بررسی پرونده پنج شهر نامزد ثبت ملی استان کرمان

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی از بررسی پرونده پنج شهر نامزد ثبت ملی استان کرمان خبر داد.

پویا محمودیان شامگاه چهارم اسفندماه در حاشیه بازدید از بازارچه صنایع دستی واقع در کاروانسرای تاریخی گنجعلیخان با اشاره به بازدید خود از غرفه های صنایع دستی گفت: هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بسیار خلاق، نوآورد و توانمند هستند.
وی از سر ذوق آوردن انسان با دیدن صنایع دستی استان کرمان سخن گفت و افزود: صنایع دستی کرمان سرشار از هنر، زیبایی و ذوق و سلیقه است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره احتمال ثبت ملی شدن پنج شهر صنایع دستی استان کرمان گفت: مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان سعی کرده است که پرونده های این شهرها را دقیق و کامل تکمیل کرده اند و همچنین کارشناسان و داوران نیز گزارشات مبسوطی ارایه داده اند و فردا جلسه بررسی برگزار می شود و امیدواریم خبرهای خوبی برای اهالی هنرمند و هنردوست کرمانی داشته باشیم.

وی بررسی مشکلات هنرمندان صنایع دستی را یکی دیگر از اهداف سفر خود به کرمان دانست و بیان کرد: با همفکری راهکاری برای حل مشکلات اتخاذ خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، شهرهای کرمان، شهربابک، راین، قلعه‌گنج و راور به ترتیب به عنوان نامزدهای شهر ملی صنایع‌دستی، شهرملی فیروزه، شهر ملی چاقو، شهر ملی حصیر و شهر ملی فرش دستباف معرفی شده‌اند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

همه چیز درباره آیین ازدواج کردهای کرمانج

استان کرمان به عنوان پایتخت گردشگری مقاومت

فهرج، شگفتی بی‌بدیل در جنوب کرمان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *