اخذ ویزای شینگن

بهترین انتخاب برای اخذ ویزای شینگن

اتحادیه اروپا هرسال آمار درخواست ویزای شینگن کشورهای عضو حوزه شینگن را در قالب گزارشی ارائه می‌کند. آخرین گزارش اتحادیه اروپا، در اواسط سال ۲۰۱۹ منتشرشده و شامل آماری مربوط به اخذ ویزای شینگن کشورهای عضو حوزه شینگن است.

بنابراعلام ویزالند، در این مطلب، به تحلیل این آمار خواهیم پرداخت و توضیح خواهیم داد که علت تفاوت آمار ریجکتی برخی از کشورهای شینگن در چیست؟

طبق گزارش اتحادیه اروپا، در هرسال کمتر از ۱۰ درصد از درخواست‌های ویزای شینگن ریجکت شده، اما سهم کشور ما به دلیل سختگیری‌های بیش‌ازحد سفارتخانه‌ها، بسیار بالاتراست.

البته بدترین آمار در این خصوص متعلق به ایران نبوده و نام‌های آشنایی مثل گرجستان، غنا، نیجریه و عراق نیز با حدود ۵۰ درصد ریجکتی، بالاتر از ایران در این جدول دیده می‌شوند.

 

محبوب‌ترین ویزای شینگن

در بین ایرانیان، ویزای شینگن فرانسه با ۵۹,۹۹۱، ویزای شینگن آلمان با ۵۳,۷۵۴ و ویزای شینگن ایتالیا با ۳۲,۸۰۵ درخواست، در صدر محبوب‌ترین کشورهای حوزه شینگن برای اخذ ویزای کوتاه‌مدت یا توریستی شینگن قرارگرفته‌اند. کشورهای هلند، اسپانیا، سوئد، سوئیس و اتریش نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

راحت‌ترین ویزای شینگن

طبق گزارش مرکز اطلاعات و آمار اتحادیه اروپا، مجارستان با ۱۰% ریجکتی، مهربان‌ترین کشور در پذیرش درخواست ویزای شینگن برای ایرانیان است. پس از مجارستان، کشورهای سوئیس با ۱۵، آلمان با ۲۰ درصد، کمترین میزان ریجکت درخواست‌ ایرانیان متقاضی ویزای شینگن را به خود اختصاص داده‌اند.

سخت‌ترین ویزای شینگن

با توجه به گزارش این مرکز می‌توان دریافت که در سال ۲۰۱۸، کشور جمهوری چک، درخواست بیش از نیمی از متقاضیان ایرانی ویزای شینگن خود را رد کرده و با ۵۳% ریجکتی، سخت‌گیرترین کشور عضو شینگن در ارائه ویزا به ایرانیان است. طبق این آمار، کشورهای یونان، اسلواکی، اتریش، سوئد، فرانسه و هلند نیز به ترتیب، در رده‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

blank

 

نکات انحرافی آمار ویزای شینگن

بحث ما روی صحت این آمار نیست؛ زیرا اتحادیه اروپا، موثق‌ترین منبع ارائه چنین اطلاعاتی است. هدف ما تنها بیان نکاتی است که در این گزارش نادیده گرفته‌ شده و نتیجه‌گیری را به انحراف می‌کشاند.

آلمان تورسیتی نیست، به آمار توجه نکنید.

اگرچه ویزای شینگن آلمان با ۲۰ درصد ریجکتی، بعد از سوئیس در رتبه دوم کمترین آمار ریجکتی ویزای شینگن قرار دارد، اما برای درک بهتر این آمار، ذکر چند نکته واجب است:

. همانطور که می‌دانید برای اهداف تجاری نیز، ویزای شینگن نوع “C” صادر می‌شود، درنتیجه نمی‌توان تفکیکی بین ویزاهای صادرشده برای اهداف توریستی و تجاری قائل شد. متقاضیان ویزای کوتاه‌مدت آلمان با اهداف تجاری، دعوتنامه و تمکن مالی بالایی داشته و اکثرا ویزای آن‌ها تایید می‌شود.

. آلمان صنعتی‌ترین کشور اروپاست و سالانه میزبان نمایشگاه‌های بسیاری است. سهم عمده ویزای‌های کوتاه‌مدت آلمان را باید به شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه‌ها اختصاص داد.

. آلمان درگذشته مقصد بسیاری از هموطنان ما برای مهاجرت بوده و درنتیجه اکثر متقاضیان ویزای شینگن آلمان، بستگانی را دارند که برای آن‌ها دعوتنامه بفرستند و شانس آن‌ها را برای اخذ ویزای شینگن آلمان افزایش دهند؛ پس توجه کنید که بدون دعوت‌نامه یا سابقه سفر قوی، ویزای شینگن آلمان شما رد خواهد شد و شما جزو همان ۲۰ درصد خواهید بود.

فرانسه؛ سختگیر اما توریست پذیر

ویزای شینگن فرانسه پردرخواست‌ترین ویزا در بین ایرانیان و با ۳۳% ریجکتی، در بین کشورهای عضو شینگن بیشترین آمار ریجکت ایرانیان را به خود اختصاص داده است؛ اما نباید این موضوع را مبنای تصمیم‌گیری برای درخواست ویزای شینگن فرانسه قرار دهید.

فرانسه کشوری توریستی است. اگرچه درصد ریجکتی بالاتری نسبت آلمان دارد اما با وجود سخت‌گیری فراوان، بازهم این امکان وجود دارد تا ویزای شینگن فرانسه شما تایید شود. به شرطی که سابقه سفر و تمکن مالی خوبی داشته باشید و در قالب تور گروهی ثبت‌نام کنید.

ایتالیا، دروازه ورود به آلمان

شاید بتوان ایتالیا را به‌عنوان مرکز توریستی شینگن به حساب آورد. از این‌رو شانس اخذ ویزای شینگن ایتالیا نسبت به ویزای شینگن آلمان و ویزای شینگن فرانسه و به‌خصوص در قالب تور گروهی بیشتر است؛ اما نکته‌ای که مطرح است بالاتر بودن درصد ریجکتی ویزای ایتالیا نسبت به ویزای آلمان است.

عمده دلیل این موضوع را شاید بتوان در متقاضیانی جستجو کرد که درخواست ویزای شینگن ایتالیا را صرفا به خاطر سفر یا مهاجرت به آلمان ارائه می‌دهند.

به آمارهای ریجکت ویزای شینگن دقت کنید

به‌طور خلاصه، اگرچه آمارها حاکی از بهتر بودن شرایط اعطای ویزای شینگن آلمان نسبت به ایتالیا و فرانسه است، اما باید در نظر داشته باشید که اگر به‌منظور گردشگری قصد سفر به آلمان را داشته و بستگانی را نیز برای ارسال دعوتنامه ندارید، بهتر است به آمارها توجه نکرده و به‌جای آلمان، فرانسه، سوئیس، ایتالیا و حتی مجارستان را مبداء سفر خود قرار دهید.

اصولا کشورها غیرتوریستی، اکثر درخواست‌های ویزای شینگن را رد می‌کنند، مگر اینکه هدف از سفر مشخص بوده و یا دعوتنامه‌ای برای دیدار دوستان داشته باشید.

کشورهای توریستی نیز با سختگیری‌های کمتری درخواست‌های ویزای توریستی را بررسی می‌کنند، به‌خصوص اگر درخواست ویزای خود را در قالب تور گروهی ارائه دهید.

مرتبط:

نکاتی که باید قبل از اخذ ویزای شینگن ایتالیا بدانید

مرز کدام کشورهای اتحادیه اروپا در تابستان باز می‌شود؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *