کارواندر

کارواندر جاذبه مهم گردشگری خاش

منطقه بکر و دیدنی کارواندر با نخلستان‌ها و رودخانه، آبشار، شالیزارهای برنج، قنوات و آثار پرشمار تاریخی یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری، تفریحی و سیاحتی خاش سیستان و بلوچستان است.

شهرستان خاش با داشتن روستاهای سرسبز، کوه آتش‌فشان نیمه فعال تفتان، گل فشان، نخلستان، شالیزار، باغات میوه های سردسیری و گرمسیری و صدا منظره و مکان دیدنی از جمله شهرستتانهای هدف گردشگری سیستان و بلوچستان محسوب می شود که همه ساله در فصول مختلف سال شاهد حضور شمار زیادی از گردشگران، طبیعت گردان و کوهنوردان داخلی و بعضا خارجی است.

مجتمع گردشگری دهیاری کارواندر همجوار آبشار طبیعی این روستا در میان کشتزار‌ها و نخل‌های سربه فلک کشیده با امکاناتی مانند آلاچیق، استراحتگاه‌ها و سرویس‌های بهداشتی فرصت ارزشمندی را برای گردشگران برای گذران اوقاتی خوش ایجاد کرده است.

شرایط مساعد آب و هوایی، وجود کوه ها، دره ها، رودخانه ها، نقاط جنگلی و دشت‌های زیبا و دیدنی منطقه کارواندر خاش زمینه را برای رویش گیاهان منحصر به فرد دارویی و خوراکی فراهم کرده است.

این منطقه با پوشش گیاهی بکر، محلی مناسب برای رویش گیاهان سردسیری و گرمسیری است.

کارواندر

دهستان زیبا و دیدنی کارواندر واقع در بخش مرکزی خاش، قطب مهم گردشگری، تفریحی و سیاحتی این شهرستان است.

مردم این منطقه همه ساله با برپایی سیاه چادر و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع مانند موسیقی سنتی، پخت غذا‌های محلی و اجرای بازی‌های بومی و محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، مواد غذایی و گیاهان دارویی به استقبال مهمانان نوروزی می‌روند.

حضور هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های سوزن دوزی، حصیربافی و اجرای زنده موسیقی محلی و پخت غذا همراه با نمایش پوشش قوم اصیل بلوچ از ویژگی‌های برجسته برنامه‌های فرهنگی در این منطقه است.

زنان و مردان روستایی در این منطقه با اصالت، نجابت و فرهنگ غنی خود هویت و ویژگی‌های ممتاز مهمان نوازی شان را به نمایش می‌گذارند.

ارتفاعات سیاه بند، گل فشان طبیعی پیرگل، رودخانه ها، نخلستان‌های کارواندر در کنار آبشار‌ها و مهمان نوازی‌های مردم فرصتی ارزشمند را برای حضور هموطنان فراهم کرده است.

مردم دهستان کارواندر همگام با سایر مردم این شهرستان همه ساله در آستانه سال نو با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی شامل موسیقی و بازی‌های بومی و محلی، برپایی سیاه چادر، نمایشگاه آثار دستی و غذا‌های بومی و محلی از هموطنان ایرانی به زیبایی استقبال می‌کنند.

blank

ده‌ها عنوان برنامه و جشنواره فرهنگی برای استقبال از مهمانان نوروزی تدارک دیده شده که امیدواریم بتوانیم رضایت مسافران و مردم را جلب کنیم.

دهستان کارواندر با جذابیت‌های خاص و مردم خون گرم و مهمان نواز همه سال i. میزبان مهمانان و گردشگران نوروزی است.

وجود آبشارها، رودخانه، ارتفاعات و نخلستان‌ها و مزارع باقلا در دهستان کارواندر برای مسافران نوروزی لحظاتی خوش و ماندگاری را ثبت می‌کند.

فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای آن ایجاب می کند بسیاری از شهروندان اوقات فراغت خود را در مکان‌های سرسبز و خوش آب و هوا سپری کنند که دهستان کارواندر با آن همه زیبایی و سرسبزی محیطی بکر و دیدنی را برای هموطنان تدارک دیده است.

در سال ۱۳۹۴ با مشارکت مردم ، المان روستایی سبد نخل در این روستا نصب گردید . المان سبد خرما بر روی یک ستون استوانه ای با ارتفاع ۳/۵ متر قرار گرفته و از جنس فلز است . این سبد خرما در ابعاد ۲ در ۲ متر می باشد . این سبد خرما بعنوان نماد روستا و معرفی توانمندی های منطقه طراحی و نصب شده است.

مرتبط:

روستای تمین در سیستان و بلوچستان

نیکشهر ؛ نگین طبیعت‌گردی سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان و گردشگری دریایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *