گردشگری سلامت

بیشترین خدمات‌گیرندگان «گردشگری سلامت» چه کسانی هستند؟

رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: بیشترین موارد خدمات‌گیرنده در زمینه گردشگری سلامت در حوزه زنان و زایمان هستند، زیرا در این تخصص از جایگاه خوبی در سطح دنیا برخوردار هستیم.

 دکتر حبیب ملک‌پور رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کنفرانس ملی مدیریت گردشگری و خدمات سلامت بین‌الملل، اظهار کرد: گردشگری سلامت حوزه گسترده‌ای است که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده شود، در این خصوص باید از ظرفیت وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهایت استفاده را کرد.

وی ادامه داد: همچنین باید این سه حوزه در کنار هم قرار بگیرند و نرم‌افزار ویژه جذب و پذیرش ورود و خروج، هتلینگ و درمان گردشگر سلامت ایجاد شود و در این مسیر باید سیکل معیوبی که باعث عدم ایجاد روند برون‌سازمانی مطلوب شده است برطرف شود.

رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ما در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به گردشگران ایرانی و غیرایرانی حوزه سلامت به دنبال رضایت‌مندی حداکثری بیماران هستیم، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم بیمار با خاطره‌ای خوش از اینجا برود و پس از بازگشت به زادگاهش معرف حضور دیگر گردشگران حوزه سلامت باشد. گرچه وضعیت خوبی در حوزه گردشگری سلامت نداریم، اما وجود برخی موارد می‌تواند موجب رونق بخشی شده و در این حوزه اثرگذار باشند؛ همچنین در خصوص نوع خدمات ارائه شده هم باید بگوییم که بیشترین موارد خدمات‌گیرنده در زمینه گردشگری سلامت در حوزه زنان و زایمان هستند، زیرا در این تخصص در سطح دنیا از جایگاه خوبی برخوردار هستیم و به همین جهت میل و رغبت گردشگران سلامت جهت انجام زایمان‌هایشان در ایران بالا است.

وی با اشاره به اینکه خدمات گردشگری سلامت در بیمارستان‌ها در محل ویژه بیماران بین‌الملل ارائه می‌شود، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه چهارم کشور در بحث جذب گردشگر سلامت در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بوده است.

رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تأکید کرد: نقطه قوت کشور ما در امنیت بالا، جاذبه‌های گردشگری بالا در حوزه‌های مختلف همچون سلامت، ارائه خدمات گردشگری با پایین‌ترین نرخ ارزی ممکن دنیا، داشتن پزشکان نخبه و مراکز درمانی خوب بوده اما در سوی مخالف در موضوعاتی همچون بازاریابی، آگاهی کشورهای هدف از امکانات، همگرایی، روابط برون سازمانی، حضور در رویدادهای بین‌المللی، زیرساخت‌های الکترونیکی جامع و مناسب گردشگری سلامت، اتفاق نظر جهت انتخاب بهترین گزینه، تعریف درست در خصوص افزایش جذب اعتبارات از طریق گردشگران سلامت، بضاعت، نظارت، برخورد مناسب با دلالان حوزه سلامت، آموزش درست و به‌روز و داشتن نظام مشترک و یکنواخت قیمت‌گذاری ضعیف هستیم.

به گزارش وبدا، ملک پور با اشاره به اینکه معتقدیم که بیمارستان‌ها خودشان باید با تبلیغ درست تسهیل‌گر در امر جذب گردشگر سلامت باشند و اینکه از دیگران انتظار انجام این کار را داشته باشند ضعف است، تصریح کرد: در ۲ سال اخیر تمامی موارد بازنگری شده و تا آنجایی که می‌توانیم مسیرهای پیشرفت و توسعه را در همه عرصه‌ها از جمله گردشگری سلامت فراهم می‌کنیم و اعلام می‌کنیم در کنار تمامی اولویت‌هایی که داریم، خط قرمزهایی هم لحاظ شده و در رأس همه چیز باید آبروی نظام سلامت کشور حفظ و در مسیر بالندگی این عرصه بیش از پیش تلاش شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

برگ برنده گردشگری سلامت ایران در دبی؟!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *