راهنمای گردشگری

بیکاری ۳۰ راهنمای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعطیلی فعالیت راهنمایان گردشگری استان در پی شیوع کروناویروس، گفت: نزدیک ۳۰ نفر راهنمای گردشگری در این استان داریم کفه در پی شیوع کرونا، بیکار شده‌اند.

احمد پهلوانی با اشاره به وضعیت راهنمایان گردشگری استان در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: از بتدای شیوع کرونا تا کنون فعالان این حوزه  و راهنمای گردشگری به خاطر تعطیلی تورهای گروهی و ماشینی و به ویژه تورهای خارجی، بیکار بوده ‌اند.

وی با بیان این‌که فصل کاری راهنمایان گردشگری در استان، ۶ تا هفت ماهه اول سال بوده و از اواخر اسفند با تورهای نوروزی شروع می شد و در شهریور ماه با تورهای آخر شهریور تمام می‌شود، گفت: راهنمایان گردشگری استان نیز منتظر بودند که روند گردشگری از عید شروع شود، اما با شیوع کرونا، فعالیت‌های گردشگری نیز تعطیل شد.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا از اسفند ماه، گردشگری تعطیل شد و تاکنون نیز همچنان روند ادامه دارد و فعالیت راهنمایان گردشگری نیز به صفر رسیده است.

پهلوانی ضمن انتقاد از نبود حمایت‌های لازم از صنف گردشگری و به ویژه راهنمایان گردشگری، تصریح کرد: تنها به ما اعلام شد که تسهیلات کرونایی پرداخت خواهد شد البته حمایت با تسهیلات۱۲ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد کمک نیست و کفاف نمی دهد.

وی ادامه داد: راهنمایان گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بیمه نیستند و از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شغل محسوب نمی شوند بنابراین از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم که مشکل بیمه این قشر را حل کنند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نه تنها راهنمایان گردشگری استان بیکار شدند بلکه صنعت گردشگری استان تعطیل شده است.

پهلوانی تاکید کرد: قبل از کروناویروس خودم تنها ۱۶ تور داشتم اما در این شرایط کرونایی خبری نیست و حتی یک مورد هم نداشتم.

وی بیان کرد: گردشگری یک صنعت فرا بخشی و دستگاهی است که انتظار داریم شهرداری ها و استانداری به این مساله کمک کنند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

به دنبال پیگیری بیمه راهنمایان گردشگری

تنگنای شغلی راهنمایان گردشگری

ابهام در ورود رایگان راهنمایان گردشگری به بناهای تاریخی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *