سالم گردی

سالم گردی به کمک «سفر مسئولانه» آمد

عضو هیِئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و مراکز اقامتی پذیرایی استان یزد بر ایمن بودن هتل‌ها تاکید کرد و گفت: سالم گردی از بدو ورود یک مهمان به هتل آغاز و تا پایان اقامت و خروج وی از هتل ادامه دارد.

«سیدمجید عصمتی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که تاکنون پس از گذشت ۹ ماه حتی یک مورد از ابتلا به بیماری کرونا در کارکنان هتل‌های یزد مشاهده نشده است، گفت: این مسئله به خوبی گویای ایمن بودن فضای هتل‎‌ها در مقابل شیوع بیماری کروناست.

وی افزود: هتلداران در تلاش هستند تا فضای مناسبی را برای ایجاد امنیت و آرامش گردشگران و ارائه خدمات با بالاترین سطح داشته باشند.

این مسئول با بیان این که اثبات همراهی و حمایت دولت از هتلداران می‎تواند مهمترین اقدام وزارت گردشگری در شرایط کرونا باشد، گفت: متاسفانه در حالی صدا و سیمای ایران نسبت به تبلیغ سفر نرفتن در شرایط ایمن هتل‌ها اقدام می‌کند که صحبت‌های وزیر بهداشت در خصوص سفر خود به ارومیه و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط هتلی در این شهر، گویای ایمنی فضای هتل‌هاست.

وی از فعالیت اصناف پرخطر و سایر صنایع در دوران کرونا یاد کرد و گفت: در این اصناف ریسک ابتلا به کرونا نسبت به هتل‌ها بسیار بالاتر است از طرفی هتل‌ها در حوزه «سالم گردی» اقدام می‌کنند.

این مسئول در خصوص مسئله سالم‌گردی در هتل‌ها، تصریح کرد: سالم‌گردی از بدو ورود یک مهمان به هتل آغاز و تا پایان اقامت و ترک هتل ادامه دارد به طوری که هتلدار ملزم به تب سنجی و بررسی وضعیت فرد و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی است از طرفی به طور مداوم ضدعفونی تمام اتاق‌ها و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی نیز انجام می‎شود.

فنر رها شده هتل‌های دنیا در پسا کرونا

عصمتی‌پور با بیان این که تاکنون هتلداران متحمل هزینه‌های گزافی در این صنعت شده‌اند، گفت: متاسفانه دولت نیز وعده‌های متعددی داده که تاکنون به طور کامل اجرایی نشده است و هتلداران برای حفظ نیروهای خود با ضریب اشغال بسیار کمتر از ۲۰ درصد فعال هستند.

وی با اشاره به رکود صنعت هتلداری در شهرهای بسیار پرونق گردشگری مانند مشهد و کیش، تصریح کرد: نباید در این شرایط ناامید شد و دست از کار کشید و با زانوی غم بغل کردن نظاره‌گر نابودی این صنعت بود.

وی اضافه کرد: همه دنیا به خصوص کشورهای گردشگری به این مشکل دچار شده‎اند و قطعا در حال حاضر به برنامه‌ریزی برای ابقا و رونق در دوران پسا کرونا مشغول هستند تا در دوران پسا کرونا مانند فنری فشرده شده رها شوند.

عضو هیات مدیره جامعه هتلداران یزد با بیان این که در حال حاضر بهترین زمان برای بازسازی هتل‌ها و رفع مشکلات و ضعف‌های صنعت هلتداری است، گفت: باید نیروها برای دوران پسا کرونا اموزش دیده تا بتوانند اماده میزبانی در دوران پسا کرونا باشند.

این مسئول از رونق قطعی صنعت گردشگری در دوران پسا کرونا یاد کرد و گفت: مردم در فشار روانی و خانه نشینی بیماری کرونا نیاز به سفر دارند و خواستار سفر هستند همچنان که این نیاز در حال حاضر نیز وجود دارد، بنابر این هتل‌ها خود را برای میزبانی در شرایط کرونایی نیز آماده کرده‌اند.

ابقا به شرط سازگاری با کرونا

این فعال گردشگری سازگاری را شرط ابقای صنعت گردشگری و احیای هتل‌ها دانست و گفت: متاسفانه در اکثر استان‌ها شاهد مشکلات متعدد برای هتل‌ها هستیم که عمدتا با تنها ۲۰ درصد از ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و بسیاری نیز ناچار به تعدیل نیرو شده‌اند.

این مسئول از تلاش هتل‌ها برای حفظ نیروهای خود یاد کرد و گفت: نیروهای هتل‌ها برخلاف اکثر اصناف، نیروهایی آموزش‌دیده و تخصصی هستند به طوری که نیروهای ساده نمی‌توانند در صنعت هتلداری به کار گرفته شوند پس قطعا از دست دادن چنین نیروهایی بعد از مدتی مشکلات زیادی را برای هتل‌ها و مدیران هتل ایجاد می‌کند.

عصمتی‌پور در پایان خاطرنشان و تاکید کرد: بحث کرونا مثل تمام بیماری‌های اپیدمی سال‌های گذشته به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن، خسارات سنگینی را وارد می‌کند و در این باره تنها راهکار موجود سازگاری برای زندگی با کروناست.

مرتبط:

یخچال میبد _یادگارهای یزد

سفری به کویر کاراکال یزد

فهرج روستایی فوق العاده در دل کویر یزد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *