گردشگری اصفهان-هفتۀ فرهنگی

تاثیرات اقتصادی بیماری کرونا بر گردشگری اصفهان

اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در گزارشی تفصیلی خسارت های وارد شده بر بخش های مختلف صنعت گردشگری اصفهان را تشریح کرد.

وضع ضوابط کنترل شیوع بیماری کرونا در سطوح بین المللی، ملّی، منطقه‌ ای، استانی و حتی شهری موجب آثار منفی متعدد اقتصادی و اجتماعی شده است در این میان بخش گردشگری کشور که متأثر از اتفاقات سیاسی، اجتماعی و اقلیمی کشور (از جمله سیل، تحریم ها، افزایش نرخ ارز، افزایش نرخ سوخت، توقیف کشتی ها، ترور سردار شهید و سقوط هواپیمای اوکراینی) رکود گردشگری داخلی و خارجی را تجربه کرده بود و پس از انتظار طولانی، با برنامه ریزی همه ذینفعان در آستانه تعطیلات سال نو میلادی و چینی و عید نوروز انتظار بازیابی آن می رفت. اما با شیوع ویروس کرونا مجدداً دچار آسیب بسیار زیادی شده است. کسب و کارهای حوزه گردشگری داخلی و خارجی (توریسم ورودی) که یکی از محرک‌های اشتغال و رشد در دوران تحریم محسوب می شوند، عملاً تعطیل شده و چرخ این صنعت اشتغال زا نیز متوقف می شود و واحدها و فعالیت های فراوانی در زنجیره وابسته به آن (از جمله هتل، حمل و نقل، بالادستی ها و پایین دستی های صنعت غذا) آسیب دیده و کارکنان آن‌ها ممکن است کار خود را از دست بدهند.

استان اصفهان هم از سیر اتفاقات شیوع ویروس کرونا در امان نبود و بخش های مختلف گردشگری اصفهان همانند دیگر نقاط دنیا آسیب فراوان دید. در گزارشی که معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان تهیه کرده،‌ تخمینی از ضررهای اقتصادی بر بدنه صنعت گردشگری در این استان دیده می شود. بر این اساس هتل ها حدود ۲۵۰ میلیارد تومان، واحدهای پذیرایی ۳۶ میلیارد تومان، مراکز تفریحی گردشگری نزدیک به ۱۰میلیارد تومان، شرکت های مسافرتی ۶۵ میلیارد تومان و راهنمایان تور هم ۳۳ میلیارد تومان خسارت دیده اند.

منبع:ایمنا

مرتبط:تعدیل ۳۰ درصد از کارکنان‌ هتل‌های اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *