دانستنی های مهم در مورد سفر با اتوبوس.شکایت های سفر

سفر هوشمند بر مبنای رعایت پروتکل بهداشتی

کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به دنبال آغاز ترددهای بین استانی از ابتدای اردیبهشت‌ماه، ارائه خدمات سفر منفرد و هوشمند بر مبنای رعایت کامل پروتکل الزامات بهداشتی و حفظ سلامت هموطنان را الگوی مناسبی برای پاسخگویی به شرایط موجود جامعه اعلام کرد.

 به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سومین جلسه “کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا” روز گذشته به ریاست ولی تیموری معاون گردشگری کشور و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با حضور تمام نمایندگان دستگاه‌های عضو در محل معاونت گردشگری تشکیل شد.

 در این نشست اعضا ضمن تشریح گزارشی از اقدامات انجام‌شده؛ به بررسی آخرین وضعیت کسب‌وکارهای مرتبط با مأموریت کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی پرداخته و پیشنهادهایی را برای طرح در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا آماده و ارائه کردند.

ولی تیموری معاون گردشگری کشور با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز تردد بین استان‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه و ضرورت توجه هوشمندانه به ابعاد اقتصادی این بیماری به‌موازات رعایت کامل الزامات بهداشتی، افزود: تمهید مقدمات و شرایط لازم برای سفر هوشمند ضروری و کاری مردم از قبیل تهیه بلیت و مراکز اقامتی مجاز در شرایط جدید پیش‌آمده، به‌طور حتم به روند مدیریت بیماری کرونا در کشور کمک خواهد کرد.

او تأکید کرد: به‌هرحال فردی که برای گذران امور شخصی یا شغلی ناگزیر به سفر است، باید خدمات استاندارد و تحت نظارتی را دریافت نماید.

تیموری درعین‌حال یادآور شد: مغفول ماندن آثار و تبعات اقتصادی کرونا در شرایط خاص کشور، صدمات و لطمات به‌مراتب بیشتری از تبعات بهداشتی می‌تواند به دنبال داشته باشد.

دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از آخرین پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در کمیته بررسی آثار اقتصادی بیماری کرونا برای حمایت از کسب‌وکارهای موضوع مأموریت کمیته، از نهایی شدن دستورالعمل پرداخت تسهیلات بانکی و ابلاغ قریب‌الوقوع آن به دستگاه‌ها، ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ارائه خدمات گردشگری منفرد و هوشمندانه به فعالان گردشگری، فراهم شدن بازدیدهای مجازی از بیش از شش هزار جاذبه مهم گردشگری، متوقف نشدن فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و آموزشی گردشگری، درخواست وزارت گردشگری از مراجع ذی‌ربط برای بازبینی و تجدیدنظر در فهرست مراکز کسب‌وکار پرخطر و خارج شدن مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارتخانه از فهرست مذکور و همچنین تشدید نظارت‌های تخصصی بر مراکز گردشگری همزمان با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا برای آغاز تردد بین استان‌ها خبر داد.

همچنین فهرست ده‌گانه‌ای از پیشنهادها کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی در جلسه دیروز تهیه و برای تأیید و ارسال به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اختیار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان رئیس کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گرفت.

در نشست کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مسئولین مرتبط به‌عنوان نمایندگانی از وزارت ورزش و جوانان، وزارت راه و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی و پلیس اماکن عمومی ناجا، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و معاونت‌های تخصصی تابعه وزارت گردشگری حضور یافتند.

منبع:ایمنا

مرتبط:الگوی سفر پیشنهاد شد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *