سفر به تاج محل

تعطیلی گردشگری در «تاج محل» بر اثر کرونا

«تاج محل»، برترین مقصد گردشگری هند که معمولا مملو از بازدیدکنندگان است در دوران شیوع کرونا خالی شده است.

به نقل از دویچه وله، در دوران همه‌گیری کرونا دیگر از گروه‌های بزرگ بازدیدکنندگان در «تاج محل» خبری نیست و به دنبال آن گردانندگان تورهای گردشگری نیز با مشکل مواجه شده‌اند.

با این‌که اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند رو به کاهش است و روند کاهش محدودیت‌ها و قرنطینه نیز آغاز شده است، اما هنوز گردشگران به «تاج محل» بازنگشته‌اند.

«کریشا راتور» که یک راهنمای تور است می‌گوید در چند روز اخیر هر روز صبح به امید این‌که بتواند دست کم فضای پیرامون «تاج محل» را به بازدیدکنندگان نشان دهد به این مکان آمده است، اما هربار ناامید شده است. این راهنمای تور که پس از پدر و پدربزرگش حرفه خانوادگی را پیش گرفته است اکنون که گردشگری هند بر اثر کرونا با خسارت مواجه شده به دنبال حرفه دیگری است.

«تاج محل»، بنای سفیدرنگ قرن هفدهمی، در شرایط عادی سالانه بین ۷ تا ۸ میلیون بازدیدکننده را جذب می‌کند. در سال ۲۰۱۹ دست کم ۷۳۷هزار گردشگر خارجی از این بنا بازدید کردند.

اما در ۱۵ ماه اخیر، جز در بازه زمانی کوتاهی، این مقصد گردشگری مهم هند تعطیل بوده است و همچون «راتور» ۲۵۰۰ راهنمای تور دیگر نیز با مشکل مواجه شده‌اند.

بسیاری از راهنماهای تور در «آگرا» شهری که «تاج محل» در آن واقع شده است اکنون با آینده‌ای نامشخص مواجه هستند.

پدر «کریشا» که مدیر یک انجمن تجاری است معتقد است حتی در صورت لغو قرنطینه نیز بازگشت به شرایط عادی گردشگری در هند دست کم دو سال زمان می‌برد.

کارکنان هتل‌ها و رستوران‌ها نیز با توجه به شرایط کنونی گردشگری نسبت به آینده نگران هستند.

تعطیلی این بنا  برای مالکان کسب و کارهای کوچک‌تر همچون فروشگاه‌های صنایع دستی نیز خسارت به بار آورده است.

بررسی‌ای که در سال ۲۰۲۰ توسط کنفدراسیون صنعت هند صورت گرفته خسارت ۶۵.۵۷ میلیارد دلاری را برای صنعت گردشگری هند و تمام کسب و کارهای وابسته به آن پیش‌بینی کرده بود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

بنای تاج محل، سمبل عشق ابدی و وفای به همسر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *