محدودیت های مسافرتی

قوانین مسافرتی مقاصد گردشگری اروپا

قرنطینه و محدودیت‌های مسافرتی در سال گذشته فصل گردشگری تابستانی را با مشکل مواجه کرد، با این حال امسال کشورهای مختلف اروپایی آماده میزبانی از گردشگران شده‌اند و اسپانیا نیز از روز گذشته مرزهای کشور را به روی تمامی مسافران واکسینه‌شده باز کرده است. در ادامه با خلاصه‌ای از قوانین مسافرتی فعلی برخی نقاط اروپا آشنا می‌شوید.

به نقل از فرانس ۲۴، سال گذشته با وجود اعمال قرنطینه‌، اجرای قانون منع رفت و آمد در ساعات مشخص و اعمال محدودیت‌هایی در رستوران‌ها و هتل‌ها، صنعت گردشگری اروپا با مشکلات بسیاری مواجه شد.

در تابستان ۲۰۲۰، آمار سفرهای بین‌المللی در اروپا با کاهش شدید روبه‌رو شد و در نتیجه شهرها و نقاط دیدنی‌ کشورهای اروپایی خالی از بازدیدکننده شدند.

اما امسال این روند درحال تغییر است؛ همه‌گیری ویروس کرونا هنوز ریشه‌کن نشده اما امکان دسترسی به آزمایش کرونا تسهیل شده است، روند واکسیناسیون در اتحادیه اروپا در حال انجام است و این اتحادیه از گذرنامه اتحادیه اروپا برای تسهیل سفرهای درون این منطقه که از یکم جولای آغاز خواهد شد استفاده خواهد کرد.

گردشگران خارج از اتحادیه اروپا، که گردشگران بریتانیا هم از جمله آن‌ها به شمار می‌روند همچنان با موانعی برای سفر در اتحادیه اروپا مواجه هستند چراکه دولت‌های کشورهای مختلف معتقدند باید با ازسرگیری محتاطانه گردشگری از آغاز موج جدید گسترش کرونا جلوگیری کرد.

موزه‌های فرانسه

در فرانسه، کشوری که به عنوان نخستین مقصد گردشگری جهان شناخته می‌شود، برای فصل تابستان فهرستی رنگ‌بندی‌شده متشکل از کشورها ارائه شده است. بر اساس این فهرست محدودیت‌های سفری برای گردشگران اتحادیه اروپا و گروه «سبز» لغو می‌شود. در کشورهای «نارنجی» از جمله بریتانیا، آمریکای شمالی، بخش اعظمی از آسیا و آفریقا حتی مسافران واکسینه‌شده‌ای که قصد سفر به فرانسه را دارند باید نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه دهند، اما نیاز نیست برای سفر دلیل موجه ارائه کنند یا در قرنطینه بمانند.

گردشگران واکسینه‌نشده گروه «نارنجی»  فقط برای سفرهای ضروری امکان سفر خواهند داشت و باید علاوه بر آزمایش کرونا هفت روز در قرنطینه بمانند.

از یکم جولای در فرانسه از گذرنامه اتحادیه اروپا نیز استفاده خواهد شد.

ورود گردشگران از ۱۶ کشور از جمله هند، ترکیه، آفریقای جنوبی و بخش اعظمی از آمریکای جنوبی و برزیل به شدت محدود خواهد ماند.

همچنین استفاده از ماسک در فضاهای باز و سرپوشیده همچنان اجباری خواهد بود اما قانون منع رفت و آمد در ساعات مشخص از ۳۰ ژوئن لغو می‌شود.

جزیره-اسپانیایی-مایورکا

در اسپانیا لزوم ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا برای گردشگران اتحادیه اروپا از دوشنبه، هفتم ژوئن لغو شد.

در حال حاضر تمام کسانی که توسط واکسن‌های مورد تایید اروپا و دو واکسن چینی مورد تایید سازمان جهانی  بهداشت واکسینه‌شده‌اند می‌توانند وارد اسپانیا شوند.

مسوولان گواهی واکسینه‌شدن گردشگر در دست کم ۱۴ روز پیش از سفر و یا بهبود گردشگر پس از ابتلا به کرونا در شش ماه گذشته را دریافت خواهند کرد.

با این حال اسپانیا سفرهای غیرضروری مسافران از برزیل، هند و آفریقای جنوبی به این کشور را ممنوع اعلام کرده است.

استفاده از ماسک همچنان در فضای باز به جز در سواحل و در شرایطی که افراد فاصله یک و نیم متری از یکدیگر را رعایت کنند اجباری است. استفاده از ماسک حین قدم زدن در سواحل همچنان اجباری است.

در «مادرید» و «کاتالونیا» قانون منع رفت و آمد در ساعات مشخص لغو شده است.

اسپانیا نیز برای استفاده از گذرنامه اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرده است.

ایتالیای پر گردشگر-ایتالیا-گردشگران خارجی-گردشگری ایتالیا

در ایتالیا، گردشگرانی که از اتحادیه اروپا، بریتانیا و اسرائیل به این کشور سفر می‌کنند باید نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه کنند و یک فرم سلامت را آماده کنند اما ملزم به سپری کردن قرنطینه نیستند.

کسانی که از استرالیا، کره جنوبی، رواندا، تایلند، کانادا، و ایالات متحده آمریکا به ایتالیا سفر می‌کنند باید نتیجه منفی آزمایش کرونا ارائه دهند، ۱۰ روز در قرنطینه بمانند و یک بار دیگر آزمایش کرونا انجام دهند.

ورود گردشگران از برزیل، هند، بنگلادش و سریلانکا به ایتالیا ممنوع است.

استفاده از ماسک همچنان اجباری است اما از جولای مردم می‌توانند در فضای باز از ماسک استفاده نکنند.

منع رفت و آمد از نیمه شب تا ۵ صبح همچنان پابرجا است و در رستوران‌ها بیش از چهار نفر نمی‌توانند دور یک میز بنشینند.

کاخ پنا در پرتغال

در پرتغال، تمام مسافرانی که از اتحادیه اروپا، منطقه شنگن و بریتانیا قصد دارند به این کشور سفر کنند باید نتیجه منفی آزمایش کرونا ارائه دهند. این قانون برای استرالیا، کره جنوبی، اسرائیل، نیوزیلند، رواندا، سنگاپور، تایلند و چین نیز اجرا می‌شود.

گردشگران سایر کشورها باید برای ورود به پرتغال دلیل موجه داشته باشند.

مسافرانی که از آفریقای جنوبی، برزیل و هند به پرتغال سفر می‌کنند باید پس از ورود به این کشور در قرنطینه بمانند.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک الزامی است. انتظار می‌رود پرتغال نیز از یکم جولای از گذرنامه اتحادیه اروپا استفاده کند.

یونان-گردشگران

در یونان، دولت امیدوار است تابستان امسال به نیمی از درآمد گردشگری شرایط پیش از همه‌گیری دست پیدا کند.

مسافران از اتحادیه اروپا و منطقه شنگن، کانادا، ایالات متحده آمریکا، اسرائیل، چین، تایلند، روسیه و عربستان سعودی می‌توانند وارد یونان شوند. اما باید فرم سلامت آماده کنند و مدرک واکسینه‌شدن یا نتیجه منفی آزمایش کرونا و یا مدرک ایمن بودن در برابر ابتلا به این ویروس را ارائه دهند.

استفاده از ماسک در فضای باز و سرپوشیده همچنان الزامی است.

سفر به بریتانیا

سفر به بریتانیا برای بسیاری شهروندان نقاط مختلف جهان دشوار است. بخش اعظمی از تمرکز صنعت گردشگری بریتانیا بر سفرهای داخلی معطوف شده است.

مسافران کشورهای «سبز» که شامل استرالیا، نیوزیلند و ایسلند می‌شود با شرایط بهتری برای سفر به بریتانیا مواجه هستند. با این حال این مسافران نیز باید نتیجه منفی آزمایش کرونا را ارائه کنند و  پس از ورود بار دیگر آزمایش کرونا انجام دهند و در صورت منفی بودن آزمایش دوم کرونا از قرنطینه معاف می‌شوند.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *