صنایع دستی

تفویض اختیارات صنایع دستی به ادارات استانی

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تفویض بخشی از اختیارات حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی به ادارات کل استان‌های کشور خبر داد و گفت: این تفویض اختیارات با هدف تمرکززادیی و تسهیل‌گری انجام شده است.

پویا محمودیان شامگاه چهارم اسفندماه ۱۴۰۰در حاشیه بازدید از بازارچه صنایع‌دستی واقع در کاروانسرای تاریخی گنجعلیخان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بسیار خلاق، نوآور و توانمند هستند.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد که تنوع بالای رشته ها در استان کرمان بسیار ارزشمند است و بایستی به طراحی محصولات توجه ویژه ای شود و افزود: صنایع‌دستی کرمان سرشار از هنر، زیبایی و ذوق و سلیقه است.
او درباره احتمال ثبت‌شدن پنج شهر صنایع‌دستی استان کرمان در فهرست شهرهای ملی گفت: مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان سعی کرده است که پرونده‌های این شهرها را دقیق و کامل تکمیل کنند و همچنین کارشناسان و داوران نیز گزارشات مبسوطی ارایه داده‌اند و امیدواریم خبرهای خوبی برای اهالی هنرمند و هنردوست کرمانی داشته باشیم.
محمودیان بررسی مشکلات هنرمندان صنایع دستی را یکی دیگر از اهداف سفر خود به کرمان دانست و خاطرنشان کرد: با همفکری، راهکارهایی  برای حل مشکلات اتخاذ خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

زمزمه بازگشایی موزه صنایع دستی معاصر ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *