توسعه خدمات غذایی در گردشگری

تنوع غذایی یکی ازموارد مهم برای گردشگران خارجی است که به کشورهای مختلف سفر می کند. روشن است که سلیقه غذایی گردشگران حتی از یک کشور متفاوت است. برخی می خواهند غذاهای کشور میزبان را امتحان کنند وبخشی دیگر از آنها غذا کشور خودشان را ترجیح می دهند. گردشگرانی که به مناطق روستایی سفر می کنند بیشتر به دنبال دست پخت های خانگی هستند. اما گردشگران که در سطح شهرها و کلاشهرها مستقر می شوند بیشتر تمایل دارند از خدمات رستوران های استاندارد استفاده کنند . در این راستا ایران در زمینه رستورانها و هتل هایی که غذای مخصوص کشورها را ارائه دهند کمبودهایی دارد و به نظر می رسد تنها باتضمین ورود گروهای گردشگری از یک کشور خاص فعالان صنعت  رستوران داری و هتل داری میتواند با ارائه خدمات ویژه به آنها موففقیت پیدا می کنند. صنعت رستوران داری می تواند به جذب گردشگری کمک بزرگی کند تنوع غذایی در ایران آنچنان بالاست که آن را در بالاترین ره های جهانی قرار داده . اما ما از این تنوع به درستی استفاده نمی کنیم سازمان بین المللی سیتی وان ( گردشگری حلال) چلو کباب ایران را بعنوان غذای رسمی ایرانی پیشنهاد داده است . دریافت استاندارهای جهانی در حوزه رستوران می تواند نیاز گردشگران را فراهم کند و اعتبار خوبی در گردشگری به ما اضافه کند. جذابیت لباسهای ایرانی برای گردشگران خارجی نیز می تواند مفید واقع شود چون لباس یک نیاز به شمار میرود . هویت لباس  ایرانی نیز به توسعه فرهنگ ما کمک خواهد کرد. در فرودگاهای پروازهای خارجی نیز پایگاهایی برای عرضه داشته باشیم ارائه خدمات ترجمه محور به گردشگران نیز از موارد مهم در جذب گردشگران خارجی است  ارائه خدمات تلفنی و آنلاین به گردشگران گزینه های خوبی برای کار آفرینی و توسعه گردشگری در ایران میتواند باشد.

منبع:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *