مجموعه شمس تبریزی

تکمیل مجموعه شمس تبریزی در خوی نیازمند تخصیص اعتبار کافی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: برای تکمیل هر چه زودتر مجموعه تاریخی_فرهنگی شمس تبریزی نیاز است تا اعتبارات به میزان کافی و در اسرع وقت تخصیص پیدا کند.

جلیل جباری، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مجموعه شمس تبریزی خوی در قالب یک مجموعه فرهنگی_گردشگری بوده که یکی از طرح‌های ملی و مصوب هیئت دولت است.

وی افزود: این مجموعه فاخر در مساحتی حدود ۷٠٠٠ مترمربع و زیربنایی حدود ۳۲٠٠مترمربع شامل فضاهای نمایشگاهی، موزه، آمفی‌تئاتر، کتابخانه، واحدهای پژوهشی، واحدهای خدمتی و رفاهی و محوطه باز فضای سبز و آب‌نما در حال اجرا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سال ۹۷ کلنگ‌زنی این مجموعه توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با تصویب اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی در سفر هیئت دولت به خوی انجام شد.

وی عنوان کرد: این طرح توسط پروفسور نادر اردلان یکی از معماران شاخص کشور طراحی شده و همه نقشه‌های اجرایی توسط یکی از مشاوران ذی‌صلاح و با لحاظ همه ضوابط و مقررات و آیین‌نامه‌های جاری در حوزه نظام‌ مهندسی کشور ترسیم و ارائه شده است.

جباری تصریح کرد: تعیین پیمانکاران در مراحل اجراء طبق مقررات و طی تشریفات قانونی از طریق مناقصه عمومی و سامانه تدارکات دولت انتخاب شده که هر دو پیمانکار دارای رتبه سه ابنیه و رزومه شاخص و پرکاری در حوزه عمرانی در سطح کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: مراحل اجرای این طرح براساس نقشه‌های مصوب وزات‌خانه متبوع در حد اجرای المان مرکزی، فونداسیون و ستون‌های بخشی از مجموعه انجام شده که در مراحل مختلف آزمایش‌های مقاومت مصالح و غیره انجام گرفته و همگی دارای نتیجه مثبت و قابل قبولی بوده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: همانگونه که اشاره شد کلیات طرح ترسیم و به تصویب شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی و کمیته فنی وزارت رسیده به لحاظ اهمیت طرح مذکور معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شخصا پروژه را راهبری کرده و همه این اقدامات موجب شده است تا پروژه طبق طرح و بدون کوچکترین مغایرتی پیش برود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

آشنايي با برج شمس تبریزی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *