لرستان

ثبت پنج اثر تاریخی و طبیعی لرستان در فهرست آثار ملی

سید امین قاسمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی نامه های جداگانه ای مراتب ثبت پنج اثر تاریخی و طبیعی استان را به استاندار لرستان ابلاغ کرد.

وی اظهار داشت: در اجرای ماده واحده قانون ثبت آثار ملی و به پیشنهاد این اداره کل و با موافقت کمیته ثبت آثار وزارت با ثبت سه اثر تاریخی خانه چنگایی خرم آباد، غار کموترلان شهرستان دورود و حمام جنوبی شهرستان کوهدشت  و ۲ اثر طبیعی آبشار برنجه الیگودرز و درختان کهنسال گردوی دره سید شهرستان پلدختر موافقت شد.

قاسمی عنوان کرد: خانه چنگایی به شماره ۳۲۷۲۱، غار کموترلان به شماره ۳۲۶۳۶ و حمام جنوبی به شماره ۳۲۶۴۸،اثر طبیعی آبشار برنجه الیگودرز به شماره ۶۰۷ و درختان کهنسال گردوی دره سید به شماره ۶۰۹ پس از طی مراحل در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در راستای صیانت از آثار ملی و با پیگیری های صورت گرفته، این اداره کل اسناد و مدارک آثار را به منظور انجام مراحل قانونی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال می کند.

قاسمی بیان کرد: امسال ۵۴ اثر از این استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید که از این تعداد ۳۵ اثر منقول، چهار مورد غیر منقول، ۹ میراث معنوی و ۶ اثر طبیعی بوده اند .

پنج هزار اثر تاریخی در لرستان وجود دارد که از این مجموع حدود ۲ هزار و ۷۰۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

لرستان و عملکرد حوزه تبلیغات مناطق گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *