سیستان و بلوچستان

حمایت از گردشگری سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان از حیث جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و به ویژه فرهنگی ظرفیت های بسیار خوب و بی نظیری دارد؛ لذا باید در حوزه حمایت از صنعت گردشگری اقدامات اثرگذار توسط دولت، سرمایه گذاران بخش خصوصی و به ویژه خود مردم استان انجام شود.

احمد علی موهبتی ۱۸ بهمن ماه در همایش پیاده روی خانوادگی و در آیین بهره برداری بخشی از مجتمع گردشگری، اقامتی و تفریحی خانوادگی صاحب الزمان(عج) زاهدان بیان داشت: اگر امنیت پایدار می‌خواهیم؛ باید بخش خصوصی میدان دار و نقش آفرین باشد و مسئولین دولتی نیز با تمام توان از آن حمایت کنند.

وی تاکید کرد: از مجموعه اقداماتی که منتج به تولید می‌شود، چه تولید فرهنگی، صنعتی، هنری، کشاورزی، گردشگری باشد به طور قاطع حمایت می‌کنیم.

استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه این مکان نقطه استراتژیک و پیشانی شهر زاهدان است، گفت: این مجموعه علاوه بر پروژه اقتصادی یک مجموعه فرهنگی و در واقع نماد فرهنگ غنی استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: رسانه‌ها به ویژه صداوسیما و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی برای معرفی این مجموعه فرهنگی تلاش کنند.

موهبتی با تاکید بر حمایت دستگاه‌ها و نهادها از این مجموعه بیان داشت: باید چرخه اقتصادی این مجموعه بچرخد؛ لذا ادارات استان با هدف حمایت مادی بخشی از مهمانان کشوری را به این مکان هدایت کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه “تردد امنیت ایجاد می‌کند” و خلوت بودن جنبه منفی دارد، گفت: لازم است دستگاه‌های متولی تورهای گردشگری را به این مجموعه دعوت کنند تا از این محل به سایر نقاط استان عزیمت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه مردم استان می خواهیم؛ برای رونق گردشگری اول با حضور خودمان شروع کنیم چرا که تداوم فعالیت این گونه مجموعه ها که در راستای معرفی فرهنگ غنی استان آغاز حرکت کرده اند، در گرو حمایت های مادی و معنوی آحاد جامعه است.

مرتبط:

استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت جذب گردشگر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *