موزه شانگهای

معرفی موزه های معروف شانگهای چین

شانگهای شبیه‌ترین شهر جهان به نیویورک است و همچنین باعث شده تا خیلی‌ها این شهر را نیویورک شرق بنامند. شانگهای قلب تپنده اقتصاد کشور چین است و می‌توان همه جای شهر با وجود موزه های بسیار از این مسئله مطمئن شد.

شهر شانگهای

شانگهای شهری در چین است که با جمعیت ۲۴ میلیون نفری پرجمعیت‌ترین شهر دنیا به حساب می‌آید. این شهر یک مرکز اقتصادی جهانی است و بندر آن پرترددترین بندر کانتینر دنیا به حساب می‌آید. شانگهای شهر غول آسا و لبریز از جمعیت است و رابط میان چین و دنیای خارج است. این شهر به شهر جنگل آسمانخراشها معروف است.

با توجه به این که شهر شانگهای پایتخت اقتصادی کشور چین به شمار می رود اما جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعددی هم در آن وجود دارد که می توانید هنگام سفر به این شهر از آنها دیدن فرمایید. در این مطلب سه موزه از معروفترین موزه های چین معرفی می شود.

موزه شانگهای

پاریس موزه لوور را دارد، آمستردام موزه ملی خود را دارد و شانگهای نیز موزه ای در کلاس جهانی با نام «موزه شانگهای» را دارد. موزه شانگهای در ساختمانی مدرن در میدان مردم واقع شده، و دارای پنج طبقه است که شامل بهترین ها از تاریخ باستانی چین است: سکه های قدیمی، نقاشی ها و سرامیک های ارزشمند، مبلمان حکاکی شده به شکلی ظریف، و صنایع دستی باستانی برنزی و یشم سبز.

این موزه دارای بیش از ۱۲۰ هزار قطعه است که در ۱۱ گالری قرار گرفته اند. حتی خود ساختمان هم اثری هنری است، به طوری که گنبد گرد آن نمایانگر بهشت و مرکز مربعی آن نمایانگر زمین است. این موزه هر روز ورودی رایگان در اختیار ۸ هزار نفر قرار می دهد.

 

موزه هنر شانگهای

موزه هنر چین واقع شده در ساختمان مجلل شانگهای یعنی پاویلیون چین میباشد پاویلیون تنها بازمانده از اکسپوی ۲۰۱۰ شانگهای و تا حدی به یک هرم وارونه شباهت دارد. از جاذبه های گردشگری آن میتوان به نمایشگاهی از قطعات هنرمندان مشهور چینی, مجموعه‌هایی از هنر مدرن چین و همچنین قطعات هنری زیادی که به توسعه فرهنگی شانگهای در طول سال های طولانی مربوط میشود، اشاره نمود.

اگر شما فردی هستید که به هنر علاقه ی خاصی می ورزید پیشنهاد میکنم که در سفر به شانگهای حتما سری به مرکز هنرهای شرقی Oriental Art Center بزنید زیرا اینجا همانجایی است که موسیقی های مشهور اپرا و کلاسیک و تئاترهای بسیاری در آن اجرا می شود.

موزه هنر شانگهای

موزه انیمیشن شانگهای

یکی از جذاب ترین موزه هایی که در شهر شانگهای وجود دارد موزه متحرک سازی است. در این موزه زمانی که شما در طبقه اول آن وارد می شوید می توانید مختصری از تاریخ سایه بازی چینی ها و همینطور شخصیت های کارتونی دیزنی مانند میکی ماوس و دونالد داک را مشاهده نمایید. در این موزه مجسمه هایی به اندازه واقعی شخصیت های کارتونی ساخته شده است که محیط هیجان انگیزی را شاهد باشید. به منظور دسترسی به این موزه در شهر شانگهای می توانید از خط ۲ مترو شانگهای استفاده کنید و در ایستگاه Jinke پیاده شوید. از آنجا تا موزه را می‌توانید تاکسی بگیرید.

هزینه ورودی: ۳۰ یوان

ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر از سه‌ شنبه تا یکشنبه

آدرس:  ۶۹ Zhangjiang Rd, Pudong Xinqu, China, 201203

موزه انیمیشن شانگهای
موزه شیشه شانگهای

این موزه یکی از جدیدترین و مدرن ترین موزه های شهر شانگهای است. در این موزه می‌توانید جنبه‌های مختلف شیشه از جمله نحوه ساختن شیشه، نمایش زنده ساخت شیشه با مشارکت بازدیدکنندگان و نمایش شیشه‌های مختلف را مشاهده کنید. یک ایرادی که این موزه دارد این است که از مرکز شهر شانگهای دور است و برای رسیدن به آن با تاکسی ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. در این موزه بخشی وجود دارد که در آن کارهای ساخته شده از ۵۰ طراح از سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است.

هزینه ورودی: ۲۰ یوان

ساعات کاری: ۹٫۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر (دوشنبه‌ها بسته است)

آدرس: ۶۸۵ Changjiang W Rd, Baoshan Qu, Shanghai Shi, China

blank

موزه پلیس شانگهای

در این موزه ۸۰۰۰ نمایشگاه وجود دارد و تاریخ پلیس را از نیمه‌های قرن نوزدهم تا نیروهای امنیتی زمان حاضر را نشان می‌دهد. در سالن‌های بزرگ این موزه انواع مختلف مجسمه‌های مومی نیروهای پلیس از کشورهای هند، بریتانیا و چین، مدال‌ها، یونیفرم‌ها، پوسترها و وسایل نقلیه پلیس به نمایش گذاشته شده‌اند.

هزینه ورودی: ۸ یوان

ساعات کاری: ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر

آدرس: No.2345 Longyang Road, Huangpu District, Shanghai 200000, China

موزه پلیس شانگهای

موزه ماشین تحریر شانگهای

از دیدنی ترین موزه های شهر شانگهای موزه ماشین تحریر است. این موزه بعد از موزه های ماشین تحریری که در بریتانیا و لوزان قرار دارند سومین موزه ماشین تحریر در جهان است. چیزی حدود ۳۰۰ ماشین تحریر در ۳۲ برند و ۱۴ زبان از کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایالات متحده، ایتالیا و دیگر کشورها در این موزه نگهداری می شوند. قدیمی ترین ماشین تحریری که در این موزه می توانید مشاهده کنید مربوط به سال ۱۸۰۹ می شود.

هزینه ورودی: رایگان

ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

آدرس: ۷F, 719 Yan’an Xi Lu, near Jiangsu Lu

blank

موزه قلم و جوهر شانگهای

در این موزه می توانید با تاریخ تولید جوهر آشنا شوید و همچنین داستان این که چگونه جوهر وارد شانگهای شد نیز آشنا شوید. محفظه‌های شیشه‌ای موزه، انواع و اقسام جوهر و قلم را نمایش می‌دهند، در حالی که روی دیوارها می‌توانید هنر خطاطی چینی را ببینید. در کنار هر یک از اقلام موزه راهنمای صوتی وجود دارد که داستان کارها را بازگو می‌کند.

هزینه ورودی: رایگان

ساعات کاری: ۹٫۳۰ صبح تا ۵٫۳۰ بعد از ظهر

آدرس: No.429 Fuzhou Road, Shanghai 200000, China

 

گالری جعبه‌های موسیقی آنتیک شانگهای

در مدتی که در شهر شانگهای هستید می توانید در بین موزه هایی که در این مطلب مطالعه می کنید چند مورد را انتخاب کنید و از رفتن به آن رضایت کافی را داشته باشید. موزه جعبه های موسیقی آنتیک هم می تواند یکی از بهترین موزه هایی باشد که در این شهر وجود دارد. اکثر جعبه هایی که در این موزه وجود دارند در اروپای ساخته شده اند. اگر می خواهید بدون تور به بازدید از این موزه بروید می توانید خط ۲ مترو شانگهای را سوار شوید و در ایستگاه موزه تکنولوژی و دانش شانگهای پیاده شوید.

هزینه ورودی: ۵۰ یوان

ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر

آدرس: Fourth Floor, Shanghai Oriental Art Centre, 425 Dingxiang Lu, near Yingchun Lu, Pudong

blank

موزه پست شانگهای

موزه ای به نام موزه پست در شهر شانگهای وجود دارد و در آن می توانید تاریخ پست را از ابتدای آن با جزئیات مشاهده کنید. نامه هایی که با رس مهر و موم شده اند نیز در این موزه نگهداری می شوند و می توانید هنگام بازدید از این موزه آن ها را مشاهده کنید.

هزینه ورودی: رایگان

ساعات کاری: ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر

آدرس: ۳۹۵ Tiantong Rd, SiChuan BeiLu, Hongkou Qu, Shanghai Shi, China, 200000

 

مرتبط:

موزه شخصیت‌های داستانی

۱۲ جاذبه برتر شهر هنگ‌کنگ چین

جذاب ترین شهر های چین

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *