بلیط هواپیما برای نوزادان و کودکان

خرید بلیط هواپیما برای نوزادان و کودکان

اگر قصد انجام سفر هوایی به همراه کودک یا کودکانتان را دارید حتما با این سؤال مواجه شدید که خرید بلیط هواپیما برای کودکان چه شرایطی دارد وآیا بلیط هواپیما کودکان با بلیط بزرگسالان متفاوت است؟

در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با شرایط مختلف بلیط‌های کودکان و نوزادان و با نحوة قیمت‌گذاری این بلیط‌ها آشنا کنیم.

هر چند شرایطی که هر ایرلاین برای خرید بلیط هواپیما کودکان ارائه می‌دهد با شرایط ایرلاین دیگر متفاوت است اما تعرفه‌های کلی برای بلیط کودکان وجود دارد که شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

شرایط بلیط چارتری برای کودکان و نوزادان

بلیط چارتری بلیطی است که شما به صورت مستقیم از شرکت‌های هواپیمایی نمی‌خرید بلکه از دفاتر خدمات گردشگری یا شرکت‌هایی می‌خرید که به عنوان واسطه، تمام یا بخشی از بلیط‌های یک سفر هوایی را اجاره کرده و به شما می‌فروشند. به همین دلیل قیمت بلیط چارتری را شرکت هواپیمایی تعیین نمی‌کند بلکه شرکت چارترکننده آن را مشخص می‌کند.

از این رو قیمت بلیط چارتری در فصل‌های مختلف سال و زمان‌های متفاوت متغیر است. در حالت کلی هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر شوید شرکت‌های چارترکننده به دلیل خالی نماندن صندلی‌هایشان قیمت بلیط‍‌های چارتر را پائین می‌آورند و شما می‌توانید ارزان‌ترین بلیط را در لحظات آخر تهیه کنید. حال اگر به صورت چارتری بلیط هواپیمای خود را تهیه می‌کنید به خاطر داشته باشید که به طور کلی کودکان زیر ۲ سال نوزاد به حساب آمده و قیمت بلیط هواپیما چارتری برای آن‌ها ۱۰ درصد قیمت بلیط بزرگسالان است.

از آنجا که نوزادان نیاز به صندلی ندارند و تمام مدت در آغوش والدین هستند بلیط آن‌ها به عنوان بیمه هوایی شناخته می‌شود و باید در فرودگاه تهیه ‌شود. اما کودکان بالای ۲ سال بزرگسال به حساب می‌آیند و قیمت بلیط چارتری آن‌ها فرقی با بزرگسالان ندارد. از آنجا که شرکت چارترکننده صندلی‌ها را از قبل خریداری کرده برایش فرقی ندارد خریدار بلیط بزرگسال است و یا کودک و به جز نوزادان بقیه بلیط‌ها را به یک قیمت می‌فروشد.

شرایط بلیط سیستمی برای کودکان و نوزادان

تمام شرکت‌هایی هواپیمایی در یک سیستم بهم پیوسته بلیط‌های داخلی و خارجی خود را می‌فروشند. به بلیط‌هایی که به این شکل فروخته می‌شوند بلیط‌های سیستمی گفته می‌شود. بلیط سیستمی قیمت ثابت و مشخصی دارد و مانند بلیط چارتری با نزدیک شدن به زمان پرواز تغییر نمی‌کند. از طرف دیگر امکان رزرو بلیط از قبل و همچنین امکان استرداد بلیط با شرایط عادلانه در شکل خرید سیستمی از دیگر مزایای این بلیط‌ها است. قیمت بلیط برای نوزادان و کودکان در پروازهای سیستمی از ۳ نرخ تبعیت می‌کند.

نرخ اول متعلق به نوزادان زیر ۲ سال است. قیمت بلیط برای این نوزادان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت بلیط بزرگسالان است و نیازی به رزرو ندارد و در همان فرودگاه قابل تهیه است. نرخ دوم برای کودکان بالای ۲ سال است.

برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال قیمت بلیط بسته به شرایط ایرلاین مورد نظر ۵۰ تا ۷۵ درصد قیمت بلیط اصلی است و قابلیت رزرو از قبل هم برای این کودکان وجود دارد. نرخ سوم متعلق به بالای ۱۲ است که بزرگسال به حساب آمده و قیمت بلیط برای آن‌ها به اندازة قیمت بلیط بزرگسالان است.
شرایط بلیط خارجی و داخلی برای کودکان متفاوت است

تمام آنچیزی که تا کنون گفتیم برای برای بلیط‌ هواپیما داخلی صدق می‌کند. بلیط‌های خارجی شرایط خاص خود را دارند. از آنجا که تعیین قیمت بلیط خارجی علاوه بر تاریخ و فصل سفر و ساعت پرواز به عواملی مثل نرخ ارز هم بستگی دارد شرکت‌های هواپیمایی قیمت ثابتی را به عنوان قیمت بلیط کودکان تعیین نمی‌کنند.

از طرفی قیمت بلیط بین‌المللی برای کودکان در هر ایرلاین با ایرلاین دیگر تفاوت دارد و هرکدام از شرکت‌های هواپیمایی با توجه به شناسه‌های نرخی خود تعرفة خاصی برای بلیط کودکان دارند. در بیشتر موارد قیمت بلیط خارجی برای کودکان بین۲ تا ۱۲ سال ۷۵ درصد قیمت اصلی بلیط است. قیمت بلیط نوزادان برای سفرهای خارجی در هر دو نوع بلیط چارتری و سیستمی نیز ۱۰ درصد قیمت بلیط بزرگسالان است.

نوزادان باید همراه داشته باشند

بلیط نوزادان تنها به نوزادان بالای ۸ روز تعلق می‌گیرد. در صورتیکه نوزاد زیر ۸ روز بخواهد به دلایلی مثل درمان بیماری همراه با والدین خود سفر کند باید گواهی پزشک و الزام سفر کودک برای شرکت هواپیمایی مشخص شود. نوزادان و مسافران کمتر از ۵ سال باید در طول سفر هوایی، یک همراه داشته باشند. کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال ولی می‌توانند به تنهایی سفر کنند. هر بزرگسال می‌تواند برای یک نوزاد زیر ۲ سال بلیط نوزاد تهیه کند.

blank

اگر بزرگسالی قصد همراهی با دو نوزاد را داشته باشد تنها یکی از آن‌ها نوزاد فرض شده و بلیط با قیمت ۱۰ درصد به او تعلق می‌گیرد و برای نوزاد دیگر باید بلیط کودک تهیه شود. البته این در صورتی است که نوزاد دوم بیشتر از ۱۲ ماه داشته و توانایی نشستن بر روی صندلی را نیز داشته باشد. در غیر اینصورت باید بزرگسال دیگری نوزاد را همراهی کند. پس به منظور تهیه بلیط برای کودکان بعد از مطمئن شدن از شرایط بلیط کودکان در ایرلاین مورد نظرتان، می‌توانید در علی ‌بابا چاتری یا سیستمی بودن بلیط را انتخاب کرده و آن را خریداری کنید.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *