گردشگری-اردبیل-کوه های آتشفشانی-تابستان

درنگی در رونق گردشگری اردبیل رخ نخواهد داد

استاندار اردبیل گفت: درنگی در توسعه و رونق بخش گردشگری در استان اردبیل رخ نمی‌دهد و این بخش با قوت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اکبر بهنامجو ۳۰شهریور در جریان بازدید از طرح‌های توسعه گردشگری در سرعین اظهار کرد: در سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم تلاش بر این است تا زیرساخت‌ها و طرح‌های موثر در مسیر توسعه گردشگری استان اردبیل از جمله پیست‌های اسکی، آبدرمانی‌های مدرن، مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی به سرانجام رسیده و در اختیار گردشگران قرار گیرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌ای در این بخش با وجود شرایط کرونایی با قوت و قدرت در حال اجراست، افزود: دولت در حمایت از فعالان بخش گردشگری تلاش می‌کند تا با پرداخت تسهیلات کم بهره بخشی از این ضرر و زیان را جبران کرده و به کمک فعالان این بخش بشتابد.

بهنامجو بیان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سعی شد تا بخشی از مجموعه گردشگری در نیمه اول سال به فعالیت خود ادامه دهد اما به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال برخی مشکلات و نارسایی‌ها وجود داشته باشد که امیدواریم با تدبیر دولت و مشارکت سرمایه‌گذاران این کاستی‌ها و نواقصات رفع شود.

وی در پایان تصریح کرد: بخش گردشگری یکی از محورهای توسعه‌ای استان اردبیل محسوب می‌شود که رونق این بخش می‌تواند اقتصاد و اشتغال استان را متحول کند.

۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار صرف زیرساخت‌های گردشگری می‌شود

داود شایقی در جریان بازدید استاندار اردبیل از طرح‌های توسعه گردشگری در سرعین با اشاره به اینکه امسال ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های گردشگری در استان اردبیل، اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: این اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف استان تامین شده و امیدواریم به رغم شرایط کرونا با تکمیل این پروژه‌ها بخش گردشگری استان اردبیل رونق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار توجه به بخش کشاورزی و صنعت گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه استان اردبیل است و در همه مناطق استان به ویژه سرعین طرح‌های خوب گردشگری از جمله مجموعه‌های اقامتی، تفریحی و توریستی در حال اجراست که به تحول اقتصادی استان اردبیل کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل نمونه این زیرساخت‌ها را راه ارتباطی مناسب و همچنین راه‌اندازی چندین پیست اسکی و مجموعه‌های گردشگری با حضور سرمایه‌گذاران اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذاران انتظار دارند تا با تهیه و تدارک زیرساخت‌های مورد نظر فضا و بستر سرمایه‌گذاری به شکل مناسب فراهم آمده و حرکت روبه جلویی را در این حوزه شاهد باشیم.

شایقی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدیدهای مکرر از طرح‌های توسعه استان اردبیل بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اولویت پیشرفت بیش از ۸۵ درصد تاکید کرده که تا پایان دولت دوازدهم سعی بر این است تا در بخش گردشگری نیز این پروژه‌ها و طرح‌ها به سرانجام برسد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ در سالجاری با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های گردشگری فرصت‌های خوب توسعه‌ای و اشتغال در این بخش فراهم آید.

منبع:ایسنا

مرتبط:

آشنایی با روستای گیلوان اردبیل

پل معلق پیرتقی در اردبیل

دریاچه نئور _بزرگترین دریاچه طبیعی اردبیل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *