روز طبیعت

روز طبیعت حضور مردم در تفرجگاه‌ها ممنوع است

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که حضور در طبیعت، فضای سبز و تفرجگاه‌ها در روز طبیعت ممنوع است و با متخلفین برابر ضوابط و مقررات برخورد می‌شود و مبادی ورودی و خروجی‌ها کنترل و خودروهای متخلف نیز جریمه می‌شوند.

عبدالرضا قاسم پور به مجموع ترددها در نوررز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و از افزایش ٧٠ درصدی خبر داد و گفت: نسبت به سال ٩٨ نیز ٣٠ درصد ترددها در ایام نوروز امسال کاهش داشته است.

او همچنین اعلام کرد که میزان بازدید از اماکن تاریخی، گردشگری و فرهنگی استان فارس در ایام نوروز امسال نسبت به سال ٩٩ افزایش و نسبت به سال ٩٨ نیز با کاهش ٨٠ درصدی مواجه شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به آخرین رنگبندی استان طبق گزارش سامانه ماسک وازرت بهداشت هم اشاره و بیان کرد که اکنون سه شهرستان ارسنجان، داراب و زرین‌دشت در وضعیت قرمز، دو شهرستان مرودشت و ممسنی در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های سروستان و رستم وضعیت آبی و مابقی شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

روند ابتلا به کرونا در فارس صعودی است

قاسمپور همچنین با تصریح بر این موضوع که روند ابتلا به کرونا در فارس صعودی است، خاطرنشان کرد: آثار سفرهای نوروزی تا دو هفته آینده مشخص می‌شود و قطعا آمارها افزایش پیدا می‌کند.

او تصریح کرد: وضعیت فعلی هم نتیجه دو ماه گذشته است که سطح شهر و خیابان‌ها شلوغ و ترددها زیاد بود و بعضا تجمعات هم برخلاف توصیه‌ها در قالب مجالس ختم و عروسی برگزار شد و مردم هم کمتر پروتکل‌های بهداشتی رعایت کردند.

٤٠ درصد از تست‌های کرونا در فارس مثبت است

معاون استاندار فارس با بیان اینکه کرونای انگلیسی در سطح استان فارس پخش شده است، عنوان کرد: به طور متوسط ٤٠ درصد از تست‌های انجام شده در ١٠ روز گذشته مثبت بوده که نشان از گسترش بیشتر بیماری دارد.

قاسمپور تاکید کرد: تجمعات در شرایط فعلی خطرناک است و ضروری است که مردم خود بیشتر رعایت کنند و در مراکز و اماکن شلوغ که محل‌های خطوناکی برای گسترش ویروس است، کمتر حاضر شوند.

او همچنین با بیان اینکه ممنوعیت شبانه به ساعت ٢٢ شب تا ٣ بامداد با جریمه ٢٠٠ هزار تومانی تغییر کرده است،  گفت: ورود به شهرهای نارنجی مشمول جریمه ٥٠٠ هزار تومانی و ورود به شهرهای قرمز مشمول جریمه یک میلیون تومانی می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان علی اصغر شیراز به عنوان بیمارستان مرجع کرونا در حال تکمیل شدن است و اکر وضع به همین متوال پیش رود، قطعا موج چهارم حاکم خواهد شد و روزهای سختی در پیش خواهیم داشت.

منبع:ایسنا

مرتبط:

موج در خانه بمانیم برای روز طبیعت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *