روستای دَرَک

روستای دَرَک آماده میزبانی از گردشگران

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: روستای دَرَک در بخش زرآباد شهرستان کنارک درحال آماده شدن برای میزبانی از گردشگران نوروزی است.

آریا نارویی اظهار داشت: با توجه به استقبال گردشگران از سواحل زیبای سیستان و بلوچستان تامین زیرساخت‌های این منطقه یکی از ملزومات و اولویت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی استان است.

وی گفت: مقرر شد زیرساخت‌های گردشگری منطقه درک تا پایان سال و به منظور رفاه گردشگران و مسافران نوروزی تکمیل و به بهره ‌برداری برسد.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: ساخت پارکینگ به مساحت ۲ هزار متر مربع، روشنایی معابر جاده ساحلی با پیشرفت ۱۰۰ درصد و نیز احداث محل استراحت موقت در ایام نوروز در منطقه درک اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی مجموعه گردشگری، اقامتی و پذیرایی نیز در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع در حال اجر و در مرحله خاکریزی و تجهیز کارگاه است.

نارویی ادامه داد: روستای دَرَک در بخش زرآباد شهرستان کنارک و در ۱۸۰ کیلومتری جنوب چابهار واقع شده که یکی از مناطق بکر سیستان و بلوچستان و حتی کشور محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

روستای دَرَک در بخش زرآباد شهرستان کنارک با داشتن بکرترین، پاک ترین و زیباترین ساحل ایران اسلامی و حتی جهان، علاوه بر چهار نمونه ساحل یادشده، از جنگل های حرا و خور باستانی گالک بطول ۶ کیلومتر و وسعت ۵۲ هکتار برخوردار است.

روستای دَرَک تاکنون برای گردشگران داخلی و خارجی ناشناخته مانده است، با توجه به اینکه سال ۱۳۹۶ استان سیستان وبلوچستان مقصد گردشگری ایرانیان معرفی شده، فرصت مناسبی برای معرفی بهتر مناطق مختلف گردشگری، تاریخی و دیدنی بلوچستان و سواحل مکران است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

روستای تمین در سیستان و بلوچستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *