الیگودرز

روند تزریق دوز سوم واکسن کرونا در الیگودرز کند است

 فرماندار الیگودرز گفت: روند تزریق دوز سوم واکسن کرونا در این شهرستان کند است.

ماشاالله نعمتی، در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بیماری کرونا  با اشاره به درصد پایین تزریق دوز سوم واکسیناسیون در شهرستان الیگودرز بیان کرد: تزریق واکسن  پیشگیری از کرونا در دوز اول ۹۳.۶ درصد، دوز دوم ۷۶.۱ درصد و دوز سوم  ۱۸.۶ درصد است که سرعت تزریق دوز سوم واکسن هم اکنون کند است که شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقدامات لازم را در جهت تسریع در روند واکسیناسیون به عمل آورد.

وی گفت: سرعت انتشار سویه اومیکرون بسیار بالا و قدرت انتشار آن نسبت به سویه‌های قبل بیشتر است.

فرماندار الیگودرز با اشاره به اینکه افزایش آمارهای ابتلای شهروندان الیگودرزی به ویروس کرونا وضعیت این شهرستان را به سمت قرمز شدن نشان می‌دهد، افزود: شهروندان  برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به تزریق  واکسیناسیون خود مخصوصا دوز سوم اقدام کنند زیرا راه مقابله جدی با این سویه است که خطرات مرگ و میر را بسیار کاهش می‌دهد.

وی اضافه کرد: به اعضای ستاد مبارزه با کرونا و تیم‌های بازرسی تاکید شده که نظارت بر اصول بهداشتی در همه صنوف مختلف شهرستان انجام شود و جاهایی که شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود تذکرات جدی داده شود.

نعمتی گفت: در صورت ورود به شرایط قرمز تالارها، مدارس، مکان های گردشگری و مراسمات ترحیم در مساجد تعطیل می شوند.

در ادامه این جلسه کامرانی معاون فنی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: آمار افراد بستری در بیمارستان ۱۸ نفر بوده که متاسفانه ۲ نفر در ICU بدحال هستند و تاکنون ۲۹۱ نفر بر اثر این بیماری منحوص در شهرستان الیگودرز فوت شدند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

خطر برای روستاهای هدف گردشگری الیگودرز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *